Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Switch og router sammen


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har ei internett linje (Lyse) som går til en switch(8porter), 7 av portene går til pcer og tver den siste ledningen fra switchen går til en router(4portet) som igjen går til 2 pcen... De 2 pcene skal ha fast ip, har stilt inn på routeren... Fynker Switch og router sammen? Eller må jeg ha direkte linje fra Lyse sentral å rett inn i router uten switch?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Jeg har ei internett linje (Lyse) som går til en switch(8porter), 7 av portene går til pcer og tver den siste ledningen fra switchen går til en router(4portet) som igjen går til 2 pcen... De 2 pcene skal ha fast ip, har stilt inn på routeren... Fynker Switch og router sammen? Eller må jeg ha direkte linje fra Lyse sentral å rett inn i router uten switch?

Skulle fungere bra det.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har ei internett linje (Lyse) som går til en switch(8porter), 7 av portene går til pcer og tver den siste ledningen fra switchen går til en router(4portet) som igjen går til 2 pcen... De 2 pcene skal ha fast ip, har stilt inn på routeren... Fynker Switch og router sammen? Eller må jeg ha direkte linje fra Lyse sentral å rett inn i router uten switch?

Skulle fungere bra det.

De 2 pcene som er koblet til den routeren, kun den ene pcen som får internett, den andre får kun nettverk :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...