Gå til innhold

Flystikke


Anbefalte innlegg

Først av alt, gratulerer med forum!

 

Jeg har planer om å kjøpe meg ei flystikke (inkl. pedaler). Spiller en del flyspill, spesielt Flight Simulator. Hva er å anbefale? Bruker gjerne en del penger på dette dersom jeg vet at jeg får noe av bra kvalitet, og som gjør flyturene så realistiske som mulig :smile:

 

Knut

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Selv om jeg ikker er en stor microsoft-fan, nærer jeg beundring over spill-enhetene deres..

 

Du sa du spiller mye flight sim:

Jeg har en Sidewinder Force Feedback Pro, den gir et EKSTREMT realisme-nivå, grunnet den kraftie motoren, og det faktum at den faktisk er designet for MS Flight Sim. Force Feedback 2, som er på markedeet nå, skal være enda bedre.... Løp og kjøp!

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvor frelst du er på Flightsims, men hvis du virkelig satser på full pakke med Joystick, Throttle kontroller (for venstre hånd) og Rudder pedaler, må du nok gå andre steder enn å kjøpe utstyr enn til Microsoft.

 

Selv har jeg Thrustmaster. F22pro flystikke (gått ut av produksjon), F16TQS og Rudderpedaler som er kompatoble med overnevnte. Samlet pris ca. 4500,-

 

Alle disse komponentene er tilnærmede eksakte kopier av originalstikkene i jagerflyene F22 og F16. De er selvfølgelig laget i plast o.l., men her snakker vi om kvalitet som mangler sidestykke når det gjelder spillutstyr.

 

Som sagt, Thrustmaster har endret litt på varespekteret i det siste (saken mine har jeg nå hatt i 3 år - uslitelige).

 

Ser at komplett.no selger etterkommerne til de stikkene jeg har Thrustmaster har kalt denne pakken for HOTAS Cougar og koster kr 3000,- uten rudderpedaler. Disse stikkene har ikke Force Feedback, men Force Feedbak på flystikkene er ikke alltid like realistisk. Force Feedback er også bare tøft hvis du flyr sims med jagerfly med bomber og raketter.

 

Komplett.no har også noe billigsaker som sikker gjør en brukbar jobb som de kaller Afterburner II (kr 458,- uten pedaler).

 

Ellers vil jeg råde deg til å søke på flightsim- sider å spørre på forumene der i stedet. Her treffer du folk som ikke bruker PC'en til annet og som flyr hele døgnet (vet også at mange som jobber som piloter til daglig også kommuniserer her). Disse menneskene vil gi deg mye bedre anbefalinger på kjøp av flystikker.

 

En bra importør på diverse flightsim-stikker er bla. http://www.computerpartner.no

Her bør du også ta en titt!

 

mvh

Jan Arve

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Quote:


Den 2001-09-21 08:34, FauSt_ skrev:

Selv om jeg ikker er en stor microsoft-fan, nærer jeg beundring over spill-enhetene deres..


Du sa du spiller mye flight sim:

Jeg har en Sidewinder Force Feedback Pro, den gir et EKSTREMT realisme-nivå, grunnet den kraftie motoren, og det faktum at den faktisk er designet for MS Flight Sim. Force Feedback 2, som er på markedeet nå, skal være enda bedre.... Løp og kjøp!



 

pga RL erfaring vet jeg at flystikkene er _meget_ lette! "mitt" fly er like lett (dog sentrerende) som en logitech force feedback uten strøm på! dette er et fly uten servo eller noen ting. stikka er kobla til rorene via wire.

 

 

Quote:


Den 2002-07-30 17:44, Erling E. skrev:

Jeg er på jakt etter ei skikkelig flystikke (ikke joystick!) noe ala:




Må liksom finne noe osm er nytt, kompitabelt med WinXp osv.



 

:evil::mad: yoke er ikke stikke! yoke er motorflyfenomen!

 

fly skal flys med stikke, bil og buss skal kjøres med ratt!

 

etter hva jeg har fått med meg kom yoke'n med de store bombeflyene for at pilotene skulle kunne bruke begge armer for å rette ut av dykk (servo eksisterte neppe under WWII). disse ser ut som ei helt vanlig stikke ut av dashbordet med en halv sirkel rør sveist på hver side slik at man har et "ratt".

 

hvis du vil _fly_ skal du fly fly _uten_ motor, dem med kan i praksis lande segselv, så det spiller liten rolle hvem som sitter med rorene. når det kommer til vikeplikt viser det seg gang på gang at de ikke klarer å holde den...

 

lykke til med kjøpet, og kan bare si en ting: å fly i RL er billigere enn du tror! hvorfor ikke ta sertifikatet (på fly som flys med _stikke_ :wink: )

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...