Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan ikke ha ASP på Apache bare på Windows-servere, ergo du må ha Internet Information Server (NT4.0, Win2k, XP Pro eller Win2003) du kan laste ned Personal Web Server (PWS) til XP Home og installere det. Men jeg vet ikke helt om det kan kræsje med Apache, du får prøve. PWS er fra Microsoft og du kan sikkert laste deres hjemmeside.

Lenke til kommentar
Du kan ikke ha ASP på Apache bare på Windows-servere, ergo du må ha Internet Information Server (NT4.0, Win2k, XP Pro eller Win2003) du kan laste ned Personal Web Server (PWS) til XP Home og installere det. Men jeg vet ikke helt om det kan kræsje med Apache, du får prøve. PWS er fra Microsoft og du kan sikkert laste deres hjemmeside.

unnskylld meg, men får nesten lyst til å ty til vold her.... for det første så støtter ikke Xp pws - og det følger heller ikke med Xp. Så hvorfor dere da anbefaler PWS til en som sitter med Xp må dere nesten spørre dere selv om.

 

Følgende er hentet fra denne denne sidne hos M$:

Windows XP Home Edition does not include or support any versions of Microsoft Personal Web Server (PWS). Windows XP Professional doesn't contain PWS either, but it does contains Internet Information Services (IIS) version 5.1. IIS 5.1 includes Web and File Transfer Protocol (FTP) server support, as well as support for Microsoft FrontPage® transactions, Active Server Pages, and database connections. Available as an optional component, IIS 5.1 is installed automatically if you upgrade from versions of Windows that have PWS installed.

 

Skal du innstalere en m$-webserver på Xp bruk IIS 5.1. denfølger med på cd'en også.

 

Jeg vet at det finnes plugins til Linux-utgaven av Apache slik at du får brukt ASp på en Apache/LInux - så det burde finnes for Apache/Windows også..

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg kan kjøre asp filer lokalt siden maskinen har XP Home og ikke PWS eller IIS. Jeg går heller for asp.net programmering, og kan da se resultatet av sidene ved å laste ned Microsoft Web Matrix eller noe sånt..

 

Takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Jeg vet at det finnes plugins til Linux-utgaven av Apache slik at du får brukt ASp på en Apache/LInux - så det burde finnes for Apache/Windows også..

Jeg antar at du snakker om Sun sin asp-motor, og denne vil jeg sterkt fraråde folk å bruke. Den har ikke komplett støtter for asp, og er treig som juling.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Heisann :)

 

Jeg er helt grønn når det gjelder ASP, men fant noe som er basert på ASP som jeg har lyst til å bruke, MEN jeg kan vel ikke bruke dette på mitt webhotell som bruker Apache/Linux :blush:

 

Jeg har tenkt å sette opp min egen server, men det er et annet prosjekt :whistle:

og kan da bruke windows

 

Fint med et svar før jeg bruker mer tid på dette :roll:

Endret av sandrah03
Lenke til kommentar
Heisann :)

 

Jeg er helt grønn når det gjelder ASP, men fant noe som er basert på ASP som jeg har lyst til å bruke, MEN jeg kan vel ikke bruke dette på mitt webhotell som bruker Apache/Linux :blush:

 

Jeg har tenkt å sette opp min egen server, men det er et annet prosjekt :whistle:

og kan da bruke windows

 

Fint med et svar før jeg bruker mer tid på dette :roll:

såvidt jeg vet så skal det finnes asp-plugins til Apache..

 

:p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
mener dette skal funke for xp home og.

Desverre feil. Iis finnes ikke i XP Home, og Home har ikke støtte for det i det hele tatt.

 

åvidt jeg vet så skal det finnes asp-plugins til Apache..

Er vel en (asp).net plugin som heter Mono, om jeg ikke tar helt feil, men denne mangler visst endel funksjonalitet, og er ikke så veldig stabil. Merk: dette VET jeg ikke, men er hva har hørt og lest.

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...