Gå til innhold

Re-directe fra form til ny side. [LØST!]


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg sitter og koder bloggen min nå, og lurer på hvordan jeg skal få re-directa en side til en annen.. Eksempel:

 

Når jeg skal oppdatere eller redigere en artikkel jeg har skrevet, vil jeg at jeg skal bli sendt tilbake til siden som viser alle nyhetene, etter at jeg har oppdatert artikkelen, d.v.s. etter at jeg har trykket submit-knappen.

 

Jeg har følgende kode i fila mi, men det funker ikke... :hmm:

print "<meta HTTP-EQUIV=\"REFRESH\" CONTENT=\"0\"; URL=shownews.php>";

Endret av OShea22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
prøv denne:

 

print "<META HTTP-EQUIV=\"refresh\" content=\"0;URL=shownews.php\">"

Funket glimrende :)

 

Hva er årsaken til at denne kodesnutten fungerte som den skal, og ikke min egen?

Du ser forskjellen ;)

 

print "<META HTTP-EQUIV=\"REFRESH\" CONTENT=\"0\"; URL=shownews.php>"; <--- din
print "<META HTTP-EQUIV=\"REFRESH\" CONTENT=\"0;URL=shownews.php\">"; <--- min :P

Endret av chs89
Lenke til kommentar

En liten ting angående meta-refresh:

 

Denne kodesnutten vil ødelegge tilbake-knappen for surferne dine, og det er UTROLIG plagsomt. Så fremt det er mulig ville jeg prøve å heller bruke header('Location: *');, men dersom det ikke er mulig sette opp timeout'en i meta-refreshen til minst 2 sekunder.

 

Håper du skjønte problemet og hva jeg mente! :)

Lenke til kommentar

@chs89: Hehe, ja, jeg ser jo det jeg også, men burde vel egentlig formulert setningen annerledes. Det jeg lurte på, var hvorfor din fungerer og ikke min... You see?

 

@Lokaltog: Jepp, skjønner hva du mener! Utrolig kjedelig å browse gjennom sider med slik problematikk! Men denne kodesnutten her kommer aldri brukerne til å få tak i uansett, siden denne ligger i filen hvor jeg redigerer artiklene mine.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...