Gå til innhold

Mista fil til oppstarten av windows


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Satt å sletta diverse stuff fra laptoppen.. Skulle da ta en restart

 

Få feilmelding at jeg mangler filen hal.dll som ligger i system katalogen. Så jeg kommer meg ikke videre.

Har mange bilder som ligger i "mine bilder", desse vil jeg ikke slette ved en eventuell formatering.

 

Lurte da på om jeg kan ta ut hden i maskina, sette den i denne, sette usben i en annen maskin å hente ut det jeg vil ha å så formatere??!! :thumbup:

 

Eller er det noen som har ett annet alternativ?

 

 

Mvh

Svein Tore

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å boote fra en Windows 2000/XP CD-ROM og bruke "recovery console" til å gjenopprette den manglende filen. Instruksjoner finnes her.

 

I ditt tilfelle ville jeg sett etter i mappen "Windows\ServicePackFiles\i386\" (hvis du har XP installert, selvfølgelig) etter en backup av den manglende filen. Du må muligens bruke "expand"-kommandoen for å pakke den ut til Windows\System32\ hvor den hører hjemme.

 

Husker jeg hadde et liknende problem selv, og at det var slik jeg løste det. Eneste aberet er hvis du ikke har lagt inn administratorpassord på Windows XP (dette gjøres under installasjonen, men hvis du har en OEM-maskin som kom med XP ferdig installert er dett oftest satt til "ingenting") kan det hende du får problemer hvis du booter fra en XP CD. Men hvis du har en Windows 2000 CD skal du kunne logge på uten passord.

Endret av Olethros
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...