Gå til innhold

Ram + surround.


Anbefalte innlegg

Jeg har 512 PC2100 ram som jeg kjøpte fra komplett, tydeligvis ikke noe bra merke. Jeg må skru ned til 200mhz for å unngå blue-screen-of-deathTM. Jeg regner med at dette kan fikses ved å kjøpe et bedre merke. Burde jeg kjøpe Apacer, TwinMos eller Crucial?

Hvor mye performance hit er det å sette ned ram'en ned til 200mhz?

 

En annen ting. Jeg skulle gjerne ha koblet pc'en til anlegget for å få digital lyd (har dolby 5/6.1 forsterker). Jeg må vel ha et av de nyeste lydkortene for å få dette, eller? Har foreløpig Soundblaster Live 1024.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-30 00:16, Corvwyn skrev:

Ja, det har surround, men jeg skulle gjerne hatt en coaxial eller optisk utgang. Jeg tror jeg trenger et av de nyeste creative kortene for å få det.


 

Nei, det holder med f.eks Hercules GameSurround Fortissimo II til ca 500kr @ f.eks komplott. Det har optisk ut og inn.

SB-kortene (utenom Platinum o.l) bruker S/PDIF som digitalutgang. Da trenger du en MiniJack til mono-RCA/phono kabel.

Lenke til kommentar

Kanskje litt off-topic, men en kammerat av meg laget optisk utgang på Live! kortet sitt.

 

Det er visst ikke en stor opperasjon. Det innebærer bare å lodde på en spesiell LED (elfa).

 

Han bruker det til å laste ned musikk på MZR-90`en sin. (sony MD)

 

Kanskje jeg skal spørre hvilke komponenter han brukte, og hvor loddepunktene eksisterer?

 

PS: ikke noe problem å lodde på lydkortet, da de loddepunktene man må bruke i en slik mod er ganske så store. (har selv loddet på ekstra uttak for headset, som jeg har satt fremme i kabinettet)

 

DrErling

Lenke til kommentar

Corvwyn:

 

det kortet du har skal ha digital ut (s/pdif) iform av en gul 3.5mm jack (ytterste jacken) Du bare kjøper en 3.5mm stero jack -> 2xrca (rød+hvit) og kobler jacken til lydkortet og den ene rca til coax på forsterkeren (tror det er den hvite...) Dette har jeg brukt en stund og er veldig fornøyd. Får både DD og DTS lyd. Men husk og enable "digital output only".

Lenke til kommentar

Jeg bruker WinXP Pro, men bsod skjedde med alle andre os'er også, det er nok ikke os'en. Må nok ha ny ram. Hvilket merke burde jeg ha da? Det koster vel bare ca 1k for 512. Men hvis det ikke er så viktig så gidder jeg ikke.

 

Takker for alle svar, jeg skal prøve løsningen til jonathan først. Hvis dette ikke funker kan jeg spørre etter et skjema senere.

 

Quote:


Den 2002-06-30 11:19, jonathan skrev:

Det kortet du har skal ha digital ut (s/pdif) iform av en gul 3.5mm jack (ytterste jacken) Du bare kjøper en 3.5mm stero jack -> 2xrca (rød+hvit) og kobler jacken til lydkortet og den ene rca til coax på forsterkeren (tror det er den hvite...) Dette har jeg brukt en stund og er veldig fornøyd. Får både DD og DTS lyd. Men husk og enable "digital output only".


 

Jeg skal se om jeg kan få kjøpt litt stæsj og ordne dette. Digital utgangen min er blå, men det er jo ett fett.

 

 

_________________

AMD XP 1800

MSI K7T266 Pro2-RU

512MB PC2100

Hercules Geforce 3 64MB.

Coolermaster EP5-6I11

Idle: 38, Max: 48+

(Er ikke en overklokker som dere ser)

 

[ Denne Melding var redigert av: Corvwyn på 2002-06-30 20:26 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...