Gå til innhold

Script som viser tv guide?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Avhengig av hvor kyndig deres administrator er, kan han legge inn en sperre på php sin httpagent-streng. så lenge de ikke reserverer seg mot slik tilgang til sidene deres, kan de dog ikke si noe.

Gjør de det, fikser jeg slik at scriptet emulere feks firefox, da merker de vel det ikke...

Lenke til kommentar

såvidt jeg kan se må dette settes i php.ini så lenge du bruker url wrappers, ikke alle som har anledning til det.

 

hva med å se på andre alternativer til http klienten? curl er en mulighet, men ikke nødvendigvis så anvendelig på alle platformer. et annet alternativ er å selv gjøre tcp transaksjonen, det bør være meget overkommelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er det sperre som gjør at grunnkanalene ikke kan fjernet? Får blant annet ikke fjernet ZTV

Det er noen standard kanaler ja, kommer med ny version i kveld som er enklere å tilpasse, skal poste en ny post her når den kommer slik at du kan se det ;)

Endret av zokra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Som vanlig har jeg redigert det jeg laster ned, for å få det slik jeg føler det er perfekt.

 

Bilde:

tv.png

 

Syntes det tok seg mye bedre ut med grå på progressbar, og prosentandel i egen rute :thumbup:

 

EDIT: Dessuten lasta jeg ned alle bildene og lagra dem på localhost, går raskere da ;)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Bruker scriptet serverklokke eller SOL sin klokke? Sett flere som bruker scriptet, og progress er ikke riktig opp mot tidspunkt. Altså: Programmet kan være ferdig, mens progressbaren viser 5%.

 

Eks:

 

NRK 01:05

01:30 Portrett Cityfolk: Oslo (ttv) (1:8) ®

Europeisk portrettserie.

5%

 

Nå er klokken 02.18...

Lenke til kommentar
Bruker scriptet serverklokke eller SOL sin klokke?

Den bruker en kombinasjon for å si det slik, den lager en unixtimestamp ut i fra klokka på sol.no, så bruker den servertiden til å vise fram info'en og beregne prossesbaren.

 

Den skal egentlig ikke vise frem et program når det er slutt, ettersom sql'en som kjøres er

SELECT * FROM tv_liste WHERE `start` < ".time()." AND `slutt` > ".time()." ORDER BY kanal

Endret av zokra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...