Gå til innhold

trenger nytt S478 hovedkort... noen tips?


AutoExec

Anbefalte innlegg

Jeg trenger nytt P4 478 hovedkort og lurte på om noen kunne anbefale noe.

 

Bør...

...ha raid

...ha innebygd lydkort

...ha innebygd GB-lan

...klokke greit

 

Trenger ikke PCI express

Kan gå greit med to ram sloter

Prisen kan godt være rundt 800.. men prisen på S478 kort er vel ikke så ekstrem for tiden uansett, så kom gjerne med litt dyrere forslag... eller billigere, hvis det finnes noen bra kjøp.

 

Hvilket brikkesett anbefales for tiden?

 

-Anders-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cornel: Nå ser det unektelig ut for meg som om P4GD1 er et s478 kort.. Tar jeg feil?

 

Synes det var et utmerket forslag. Visste ærlig talt ikke at det fantes s478 kort med 915 brikkesett. Men det er jo genialt for oss som har et lager med fullt brukbare s478 cpu`er liggende.. PciE for oss også.. :thumbup:

 

Tilbake til saken; Hvis du har et AGP skjermkort fra før, funker dette kortet dårlig (kun PciE) og da må min anbefaling bli Asus P4C800-E Deluxe (ca 1400.-)

Eller Asus P4P800-E Deluxe (ca 1000.-) Bruker begge disse kortene daglig, og er storfornøyd. Kortene har "alt" (lyd, GbLan, Raid osv..) og er imponerende på stabilitet ved overklokking.

Men!! Det dyrere kortet krever en modd for å kunne klokke godt. I orginal stand er Vcore så ustabil under belastning at mitt system med Prescott 3.2 blir ustabilt ved rundt 3.6Ghz. :dontgetit: Kjipt, men sånn er det. Modden er kurrant, men krever stødige hender..

Det billigere kortet klokker bedre(originalt), yter ellers like godt, koster mindre, og er derfor min annbefaling.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis du vil et bra 478 hovedkort kjøper du et Abit IC7-g. Du kommer ikke til å angre. Det er så vidt jeg vet det 478 hovedkortet med den kraftigste powerplanten, noe som gjør klokking av prescotten til en lek.

 

Har hatt mitt ic7 -g kort et år nå, og jeg er imponert over hvor mye juling dette hovedkortet har tålt. Inn og ut med komponenter flere ganger i uka, vannlekasjer, turbulente transporter og sist men ikke minst holde en prescott stabilt på 4,0 ghz 24/7. Tror ikke en finner så mange andre 478 hovedkort som hadde overlevd samme opplegg. ;)

Lenke til kommentar
Hvis du vil et bra 478 hovedkort kjøper du et Abit IC7-g. Du kommer ikke til å angre. Det er så vidt jeg vet det 478 hovedkortet med den kraftigste powerplanten, noe som gjør klokking av prescotten til en lek.

Hadde det bare kommet med støtte for PCIe, så skulle ialelfall jeg lett ha kjøpt det... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...