Gå til innhold

Er det noe vits med Norton utilitys på XP pro?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har kjørt xp og norton utilities i et halvt år. Ca annenhver måned har jeg av forskjellige grunner installert xp fra scratch.

 

Speeddisk er veldig bra. Windoctor virker også fornuftig, og her kan du også ta full kontroll. Det jeg ikke liker er prosessen som heter NOPDB.EXE eller noe som vises i task manager etter at man installerer Norton Utilities. Denne programpakka skal visstok overvåke og fikse ting kontirnuerlig, men jeg føler meg ikke hel trygg siden jeg som bruker ikke har noen kontroll over hva denne prosessen gjør, og jeg kan heller ikke vite helt sikkert at den bidrar positivt.

 

Mitt tips er derfor å kun bruke windoctor og speeddisk.

 

mvh

Are-Harald.

Lenke til kommentar

Den tasken som legges i task scheduler er utrolig annoying. Har prøvd å deaktivere den, men det virket helt umulig å få til. Det den gjør er å kjøre en scan av visse filer hvert 10. minutt..og hos meg jobbe hd'n som et h******* hver gang dette skjedde.

Endte opp med at jeg måtte finne og slette fila. Den poppa frem igjen i task schedulern hvis jeg sletta tasken. Kvitt det nå.

Lenke til kommentar

NOPDB.EXE er en Norton Speed Disk service. Den driver vist å sjekker når disk optimize skal kjøre hvis du har satt opp dette skal skje gjevnlig.

 

Ingen problem å få den bort, bare åpne Services i kontrollpanelet (ligger under Admin...) og lete i listen etter 'Speed Disk'. Du kan stoppe den, endre fra automatisk til manuell oppstart (mulig den trengs når du skal kjøre speed disk) eller disable den helt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...