Gå til innhold

Bilde av Arctic Silencer 2


Aes456

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noiselevel: 0.3 Sone

Hva betyr det?

 

Noise Level

The noise level is measured in Sone (loudness) instead of dB (sound pressure).

The loudness depends upon ears response curves and tells you exactly, how bothering a certain noise is. Sone takes the frequency and bandwidth of a sound into account.

A doubling of the number of Sones sounds to the human ear like a doubling of the loudness.

The comparison of products from different manufacturers is basically impossible, since all manufacturers measure in different ways. Even a rough translation from Sone to dB doesn't help. A 15dB cooler can be louder than a 1 Sone cooler from another manufacturer.

 

Nevertheless with the Sone data you can compare our coolers between each other and get a quite precise idea how annoying the product will be.

1 Sone:    nearly inaudible in a computer case

2 Sones:  clearly audible

3 Sones and more:  disturbing

 

Vil da tippe 0.3 Sone er er noe tilsvarende en mygg eller noe sånt :)

Lenke til kommentar
Noiselevel: 0.3 Sone

Hva betyr det?

 

Noise Level

The noise level is measured in Sone (loudness) instead of dB (sound pressure).

The loudness depends upon ears response curves and tells you exactly, how bothering a certain noise is. Sone takes the frequency and bandwidth of a sound into account.

A doubling of the number of Sones sounds to the human ear like a doubling of the loudness.

The comparison of products from different manufacturers is basically impossible, since all manufacturers measure in different ways. Even a rough translation from Sone to dB doesn't help. A 15dB cooler can be louder than a 1 Sone cooler from another manufacturer.

 

Nevertheless with the Sone data you can compare our coolers between each other and get a quite precise idea how annoying the product will be.

1 Sone:    nearly inaudible in a computer case

2 Sones:  clearly audible

3 Sones and more:  disturbing

 

Vil da tippe 0.3 Sone er er noe tilsvarende en mygg eller noe sånt :)

Men 0komma3 eller 0.3 som i 3? :p

 

Men OT:

Mygg i pcn; grøss :cry:;)

Lenke til kommentar

Hehe, kombinasjonen mygg og pc-nerd funker dårlig. Er jo en grunn til at vi (jeg?) sitter inne? :p

 

Uanz, jeg skal på tg i morra. Og om jeg finner denne i partyshopen skal eg ha en, for skjermkortet mitt blir for varmt med standard kjøling. Kan komme tilbake med en litt bedre sammenligning da ;)

Lenke til kommentar
Hehe, kombinasjonen mygg og pc-nerd funker dårlig. Er jo en grunn til at vi (jeg?) sitter inne? :p

 

Uanz, jeg skal på tg i morra. Og om jeg finner denne i partyshopen skal eg ha en, for skjermkortet mitt blir for varmt med standard kjøling. Kan komme tilbake med en litt bedre sammenligning da ;)

Ta et bilde av den også da... Hadde vært fint å sett hvor stor den er

Lenke til kommentar

Har hatt den på 9600PRO kortet mitt i 12 timer nå og er storfornøyd! Har ikke hørt noe til den enda men sitter midt i masse høyttalere så vansklig å høre noe i det hele tatt :ermm:

 

Må bare beklage kvaliteten på bilde, men har bare webcam her nå:

post-12-1111649939_thumb.jpg

Endret av FantaCx
Lenke til kommentar
Hehe, kombinasjonen mygg og pc-nerd funker dårlig. Er jo en grunn til at vi (jeg?) sitter inne? :p

en PC-nerd er det perfekte bytte for en mygg. Han sitter som regel helt stille og kun rører hendene. Og er altfor opptatt med CS til å slå dem i hjel, slik at de kan sitte å suge i timesvis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...