Gå til innhold

320gig og 8mb cache, for lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vurderer denne Hd'en i ide format

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=25351

Ser den har "kun" 8mb cache, mens segate har 300gig med 16mb cache

Hva er tanken rundt dette, får jeg noen stor ytelses forskjell?

Eh, så at det var maxtor.

Selv 400gb har "kun" 8mb cache, så det er vel ok.

Er denne 320gigeren et ok valg, Toms hardware guide var rimelig positiv, noen som har den disken?

Eller skal jeg gå for en 300gig?

Tror ikke jeg vil ha maxtor, grunnet "alle feil de har", har en 160gig maxtor som virker fint, men den er en bråkebøtte:-)Dette t er ikke grunnen jeg ikke vil ha maxtor igjen, men grunet negative kommentarer om merket.

Endret av div_
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det kommer ann på hva du skal bruke hdd til. Skal den brukes til videoredigering anbefaler jeg 16 MB cache.

Cache = et mellomlager.

Gå for 16 MB cache du :thumbup:

Endret av EspenDL
Skrevet

Skal du drive med STORE filer så er 16mb cache å anbefalle. Men er det til lagring av "vanlige" filer (film og mp3) så har det fint lite å si. Til videoredigering og "tyngre" oppgaver er det bra med ett litt større mellom lager. Og disk str på 320 gb og 300gb er jo liten. Da det forsvinner en del fra begge to.

Prisen på dem og hva den dobble cachen utgjør iforhold til 20gb mer vet jeg ikke. Men om det er samme pris så hadde jeg gått for 300gb 16mb ;)

Mvh

Thelle

Skrevet (endret)
Tror ikke jeg vil ha maxtor, grunnet "alle feil de har", har en 160gig maxtor som virker fint, men den er en bråkebøtte:-)Dette t er ikke grunnen jeg ikke vil ha maxtor igjen, men grunet negative kommentarer om merket.

Jeg sitter og venter på en Maxtor Diamondmax 10 250Gb 16Mb cache S-ata. Trudde dette var en driftsikker harddisk...?

Hvilke feil og negative komentarer er det du sikter til?

Leste denne testen før jeg kjøpte, og der får den bare skryt!

Endret av Lasse Ma
Skrevet

Jeg sitter og venter på en Maxtor Diamondmax 10 250Gb 16Mb cache S-ata. Trudde dette var en driftsikker harddisk...?

Hvilke feil og negative komentarer er det du sikter til?

Leste denne testen før jeg kjøpte, og der får den bare skryt!

Jeg tror han sikter til den negative omtalen eksterne maxtordisker har fått på forumet her.. Tydeligvis så er ikke de helt stabile etter det jeg har lest (ryker fort osv.).

Har ingen erfaring med disse diskene selv, så kan ikke si noe mer enn det jeg har lest :p

Jeg har ihvertfall ikke hørt noe mer klaging på de interne maxtordiskene i forhold til de andre merkene.

Har selv en 120GB maxtor-disk som har holdt helt fint i et par år nå. Ikkeno kluss.

Jeg tror nok du blir fornøyd med disken jeg. :yes:

Skrevet (endret)
Har selv en 120GB maxtor-disk som har holdt helt fint i et par år nå. Ikkeno kluss.

Jeg tror nok du blir fornøyd med disken jeg. 

Godt å høre :) Ble litt bekymret for at jeg hadde gjort ett dårlig kjøp....

Leste forresten en plass at denne disken ville være utmerket som OS disk, men ser at den har access tid på 9ms som ikke er så raskt. Er det noen som har noen formening om dette?

Endret av Lasse Ma
Skrevet

Har en maxtor 5000xt extern, at de ryker fort var ikke kjekt å høre:-(

Min har virket siden 2003.

Uansett, så kjøper jeg KUN hd'er som får gode karakterer, siden jeg egentlig ikke har så mye peiling på det. Har: WD og seagate, begge gode karakter disker

og en (elkjøp maxtor til overpris)

Har jo lest at noen maxtor er/var litt snurtne av seg, men det kan jo forandre seg

Mener det var interne også, men det var under søk på maxtor, der jeg fant engelske forum ect

Se på Verbatim plater, i begynnelsen ver det dårlige plater, nå er det meget gode plater, så det kan være likt med andre ting og

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...