Gå til innhold

USB pin assignement


Anbefalte innlegg

Heisann!! :D

 

Har nettop anskaffet meg et nytt chieftec midi tower (LCX-03B)

I dette er det et frontpanel med usb/lyd/firewire

 

Så leste jeg i manualen til hovedkortet og har lest det mange steder på internett også at man bør sjekke USB "pin-assignement" på hovedkortet i forhold til ledningen fra kabinettet. Om disse var forskjellige kunne dette føre til at hovedkortet tar kvelden.

 

Jeg har sett over koblingene og for meg ser det ut som de passer overens.

Men om det er noen med bedre erfaring/kunskaper enn meg så hadde det vert knas med en bekreftelse på om de stemmer eller om de eventuelt ikke gjør det.

Har ikke lyst å ende opp med et kaputt Hovedkort :(

 

Her er et bilde som viser begge tilkoblingene:

11113602943.jpg

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står det noen form for navn på ledningene?

Viss ledningene er grønn, hvit, rød og svart. (De skal vere det)

Så skal den rød på vcc, den hvite på data- , den grønne på data+ og den svarte på gnd.

 

En ting eg ble litt i tvil om no var om det er en stor plugg eller om det er ett par små?

Er det en eller to usb porter du skal koble til?

Lenke til kommentar

i det frontpanelet er det to usb tilkoblinger .... en firewire og mic/headphone ut/inn

 

hver av disse har hver sin ledning... altså en ledning til usb .... en til lyd og en til firewire....

 

 

kan komme tilbake med et bilde av pluggen når jeg har strøm på digitalkameraet :p

 

har en viss formening om at denne utgangen på hovedkortet gir to utganger ... ellers ville det vel vert to ledninger for usb fra kabinettet.

Lenke til kommentar

Hei.

Har samma hovedkort. (Epox) Og chieftec. Skulle koble til sjøl. Akkurat samme ledninger og sånt. Alt virka greit til å starte med. Hadde en sånn usb vifte fra microplex. Den gikk feil vei(!). Trudde bare det var noe gærent m vifta. Også stappa jeg i mp3 spilleren til naboen her, Da blei den j*****g varm begynte å ryke, å freste glør ut på handa mi. :ohmy: (Takk til den spilleren). Men pcen reagerte ikke på det, annet enn at den ikke "fant" spilleren. :innocent:

 

Så vær VELDIG forsiktig og SIKKER på at du gjør det riktig!

 

Har ikke fått ordna det enda. Har ikke helt skjønnt den tegninga. Så om jeg og hadde fått svar her hadde det vært knall :thumbup:

Lenke til kommentar

har aldri hørt at det kan gå til helve**. Og jeg har plugget mange sånne rett i og de har virket alle sammen..

kan nesten garantere deg at det vil funke....

 

og ja, den gir to utganger den på hovedkortet.. det er 4 pinner + jord på usb, men 2 usb'er trenger bare 1 jord, og derfor er det bare 9 pinner.. det er vel også laget litt sånn for at du ikke skal kunne plugge den feil..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...