Gå til innhold

POV 6800 Gt tok kvelden?

Yidaki

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg sur og trist...plutselig mens jeg satt og spilte Richard Burns Rally, ble skjermen helt rar..kom fullt av med striper i alle farger i alle retninger, og maskinen ble autoslått av. Tenkte kanskje det var ram, så tok ut og prøvde med kun 1 og skiftet plass. Men samme skjerm bilde opp, ingen tekst kan leses. Dette skjedde uansett hva jeg gjorde.

Så jeg tok ut min 1måned gamle POV 6800Gt og plasserte et av mine gamle Elsa Gladiac Geforce3 inn, og vips så fungerte alt. Da er det vel 100% sikkert at skjermkortet tok kvelden? Det har aldri blitt klokket.

Hva skal jeg gjøre nå. Kjøpte det på Mamoz.no og regner med dette går på garanti og at jeg får tilsendt nytt kort? Kan dere anbefale et annet 6800gt kort, ettersom jeg ble litt mistenksom på POV, det kan jo skje igjen.

Dette var jo så bra og raskt kort, og alltid skal jeg være uheldig med noe....ARRGGHHH

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tror ikke at POV er kjent for å levere ustabile kort, så du var nok bare uheldig. Så hvis du får et nytt POV kort trenger du nok ikke å være redd for at det også går i stykker. ;)

Endret av Cloud
Gjest QbeC-
Skrevet

Noe av det samme skjedde med mitt x800. Det jeg gjorde var så enkelt som å ta av kjøleren, sette korte inn uten kjøler i noen secunder. Å vips, så hadde jeg feilfritt bilde igjen. Det som var galle var at kjøleren ikke satte helt bra på.

Gjest QbeC-
Skrevet
Hvis jeg får nytt....?

Er det mulig jeg ikke får det eller.? dette må vel gå på en garanti eller noe?

Er korte 100% orginalt? Så får du nytt på garantien...

Skrevet (endret)
Noe av det samme skjedde med mitt x800. Det jeg gjorde var så enkelt som å ta av kjøleren, sette korte inn uten kjøler i noen secunder. Å vips, så hadde jeg feilfritt bilde igjen. Det som var galle var at kjøleren ikke satte helt bra på.

Du satt inn kortet i pc uten noen kjøler på core og minnet og startet opp? Og lot det kjøre i noen sekunder?

...Er du gal?

EDIT:

Hvis jeg får nytt....?

Er det mulig jeg ikke får det eller.? dette må vel gå på en garanti eller noe?

Så lenge kortet er orginalt, altså ikke byttet noe kjøleløsning på det eller lignende så skal du få nytt ja. Endret av Cloud
Skrevet

ok, det har jeg ikke gjort eller prøvd. skal teste det, jeg kan jo være heldig

Gjest QbeC-
Skrevet (endret)

Du satt inn kortet i pc uten noen kjøler på core og minnet og startet opp? Og lot det kjøre i noen sekunder?

...Er du gal?

Er ikke farligt å gjøre dette i bare 2-3 sec. Å nei, jeg er ikke gal...

Endret av S:T:A:N:D
Skrevet (endret)
Kjøleren står helt fast,så tror ikke jeg skal skru opp den. Vil helst ikke rote for mye med det

Kjølepastaen som gjer at den er fast...

Endret av Zernick
Skrevet
Kjøleren står helt fast,så tror ikke jeg skal skru opp den. Vil helst ikke rote for mye med det

Hvis du skrur av kjøleren så bryter du garantien tror jeg, så ville ikke gjort det.

Skrevet

Dummeste jeg har hørt at å sette kortet inn uten kjøler skal få bildet bra igjen :roll:

Det eneste dette helt sikkert vil gjøre er å føkke kortet ettersom det ikke er designet for å kjøre uten kjøler. Det eneste jeg kan tenke meg er at å ta av kjøleren og sette den på på nytt med riktig mengde med den god kjølepasta og 100% korrekt på kan resultere i at varme oversføres korrekt og dermed vil koret ikke få artifacts. Men om man får dette allerede i oppstarten når kortet er kaldt så er det ikke varme. Da er kortet føkka.

Skrevet

Hvis det er nytt,så er det en garantisak.Tror ikke som nevnt over at POV er ett "dårligere" merke enn noen andre.Kontakt de som du handlet hos.Hadde selv ett Asus skjermkort som "plutselig" tok kvelden. :no:

Slikt kan dessverre skje alle.

Vet hvor kjipt det kan være når man sitter der og skjermen går i SVART!!!!!!!

Lykke til.

Mvh

Gjest QbeC-
Skrevet

Dummeste jeg har hørt at å sette kortet inn uten kjøler skal få bildet bra igjen :roll:

Det eneste dette helt sikkert vil gjøre er å føkke kortet ettersom det ikke er designet for å kjøre uten kjøler. Det eneste jeg kan tenke meg er at å ta av kjøleren og sette den på på nytt med riktig mengde med den god kjølepasta og 100% korrekt på kan resultere i at varme oversføres korrekt og dermed vil koret ikke få artifacts. Men om man får dette allerede i oppstarten når kortet er kaldt så er det ikke varme. Da er kortet føkka.

Kikk litt HER

Skrevet
Har du på noen som helst måte prøvd å klokke det?

Nei, jeg er ingen klokker, kortene er raske nok uansett. Har nok aldri prøvd å klokke av frykt for å skade kortet.

Skrevet

Hvis det stemmer det du sier så kan du takke de høyere maktene for at kortet ditt lever , normalt så skjer dette ved å fjerne kjøleren :

*Gpu når kritisk temperatur veldig raskt og elektromigrasjon forekommer.

*Kritiske komponenter blir skadet av for høy varme (minne, gpu), brann kan forekomme.

*Du mister også all garanti og rett til å bruke angrefrist / reklamasjonsrett.

Vennligst ikke anberfal noen flere brukere å gjøre dette da du nesten ber dem om å ta livet av kortet sitt.

Gjest QbeC-
Skrevet
Har du på noen som helst måte prøvd å klokke det?

Nei, jeg er ingen klokker, kortene er raske nok uansett. Har nok aldri prøvd å klokke av frykt for å skade kortet.

Da er det jo ingen problem. Send korte inn du, så komemr det nytt tilbake.

Skrevet
Hvis det er nytt,så er det en garantisak.Tror ikke som nevnt over at POV er ett "dårligere" merke enn noen andre.Kontakt de som du handlet hos.Hadde selv ett Asus skjermkort som "plutselig" tok kvelden. :no:

Slikt kan dessverre skje alle.

Vet hvor kjipt det kan være når man sitter der og skjermen går i SVART!!!!!!!

Lykke til.

Mvh

kortet er 1måned gammelt, og har alt som følger med i originalesken.

Ja, det er utrolig kjipt når sånt skjer, men som du sa så kan det skje alle.

Vel, sender det inn imorgen jeg,får håpe jeg får et nytt kort raskt.

Takk for råd og svar alle sammen, setter pris på det :yes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...