kizzykazz Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 (endret) Hei. Har 3Com trådløs router og usb mottaker kjøpt hos komplett.no. Har 2 maskiner tilkoblet, nå i samme rom, og hastigheten er 24 mbps. Signalstyrke er veldig bra. Dette er på begge maskinene, bærbar har innebygget kort, og stasjonær bruker usb-en. Routeren står i 2 etasje, og maskinene er i 3 etasje. Det er ca. 5-7 meter fra router. Har ikkje prøvd å spille på bærbaren, men den stasjonære spiller eg cs på. Ofte detter eg ut av nettverket, oftest når eg spiller, og det er så sinnsjuk irriterende. Har oppgradert til nyeste firmware, og har sp2 på begge maskiner. Men er det mulighet for å skru opp styrken på signalene? Som sagt er det bare 5-7 meter ca. mellom, og det er for dårli at hastigheten er så lav. Har lurt på å lage en ny sender men har ikkje erfaring fra slikt fra før. Bruker ikkje kryptering for det er ikkje nødvendig her på bygda. Naboen ca. 20 meter ifra, finner nettverket men kan ikkje koble seg på. Det er ganske bra rekkevidde da, men den er likevel for dårlig innendørs. Internett hasigheten er heller ikkje å skryte av. Har bluecom 720/128. På en gammel maskin som er koblet til router med kabel, er det opptimal internett hastighet, og det viser at det er router og ikkje bluecom som har dårli hastighet/signalstyrke. Men ilbake til spørsmålet, er det mulighet for å skru opp styrken, hastighet, og øke stabiliteten på nettverket uten å måtte lage til en antenne? Router og usb mottaker Håper på svar - Mvh. Kizz Endret 19. mars 2005 av kazzkizz
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 Prøv og snu litt på USB adappteren. Hvordan du kan lage en egen antenne finner du her. (håper ikke siden er ulovlig . Dette er jo tross alt et respektert forum)
Antiklimax Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 Vet ikke om det kan hjelpe ....., men jeg haddde liknende eller samme problem. Da jeg hadde problemet var det trådløse 3com punktet koblet til en hub (på 10Mbit), da drev den og datt ut i ny og ne. No er det koblet på en 100Mbit Switch og alt funker fint.
kizzykazz Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Skrevet 20. mars 2005 Tror dere at det kan hjelpe å skifte kanal? Bruker kanal 11 no, har ikkje prøvd å bytte.
pbns1979 Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Lønner seg å teste flere kanaler visst du ikke har gjort det allerede ja.
Pixi Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Har alltid vært skeptisk til sånne USB adaptere. Hvis du har mulighet, kanskje du kan låne et PCI kort og putte inn, og se om det hjelper?
kizzykazz Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Skrevet 21. mars 2005 (endret) Men visst eg skal prøve med et pci kort, bør det ikkje vere eit som var med i pakken for å få "optimal" styrke på en måte? Det er forskjell fra 3COm pci kort (visst det finnst) og et D-Link kort og hvordan de passar sammen til routeren. Men skal prøve å skifte kanal, når eg kjem heim fra lan med en kompis. -CS- Inlegg 200!!! Endret 21. mars 2005 av kazzkizz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå