Gå til innhold

Prog som filmer screen


Anbefalte innlegg

Sorry for at jeg poster dette her, men vet ikke hvor jeg skal poste det, flytt det om dere vil:

 

Men jeg lurer på om noen vet om noen programmer som filmer data skjermen, jeg skal lage en cs:s film og da skal det ikke være laggete filming eller noe.

 

Dette er viktig for meg, takker fo alle svar :) :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå til console, skriv record det-du-vil-fila-skal-hete så lager den automatisk en .dem fil. Til CS:S har jeg enda til gode å finne et brukbart redigeringsprogram til disse (SKplayer er et godt alternativ til 1.6), men dette er nok rett rundt svingen...

 

Edit: Leif

Endret av Nemezis
Lenke til kommentar

Jeg håper du er klar over at du må ha ganske heftig maskinvare for å screene i real time?

 

Fraps er greit nok, men med dårlig maskinvare vil filme i seg selv lagge(har teste på medium oppsett)

 

Annen ting du bør tenke på er at det kan gå ganske mye ut over lagringsplassen din.

 

Med 30 sek på fraps så ble det rundt 200mb med ren .avi/mpeg(husker ikke helt)

 

Then u do the math...

Endret av Krizz80
Lenke til kommentar
700GB harddisk

3,6GHz pentium 4

256Mb Ati Radeon pro

2048MB RAM

 

Bra nok?

 

Bryr meg ikke om hvor mye plass det tar, skal bare lage en digg film jeg! :D:D:D

Fraps er veldig CPU basert. Det jeg skal komme frem til er at en liten ytelses forskjell vil ha innvirkning på filmen(man vil jo ha best mulig resultat)

 

3,6 og 2048 ram er bra, but no offence...ikke det råeste som er der ute, men jeg er enig i at CPU og Ram har en del å si i fraps.

 

Personlig så har jeg laget litt ET movies. Bruker da create .avi fra replays, da lager den .tga filer(bilder i serie) mitt oppsett er 25fps.

 

Jeg bruker Virtual dub og sony vegas.

 

Eneste ulempen er at jeg ikke har lyd på .avi filmen min, men man setter på musikk og etc. siden. Hvis du vil høre skudd og annet må du kanskje ha et program kombinert med dette som tar opp lyd. Så sync'er man det sammen med .tga filene.

 

Er en hel guide hvis jeg skulle forklare alt, men her er et lite innblikk.

Endret av Krizz80
Lenke til kommentar
700GB harddisk

3,6GHz pentium 4

256Mb Ati Radeon pro

2048MB RAM

 

Bra nok?

 

Bryr meg ikke om hvor mye plass det tar, skal bare lage en digg film jeg! :D:D:D

Det der går bra det. Jeg har A64 3500+ og 1024mb ram, og jeg tar opp hakkefritt med fraps i alle spill, uten problemer. Dog bør du passe på at diverse krevende programmer kjørt i bakgrunnen blir avsluttet akkurat når du tar opp, da opptaket gjerne krever 100% av både cpu, ram og harddisk. :)

Lenke til kommentar

etter hva jeg har hørt fra folk jeg kjenner som lager filmer av Call of Duty,så er det enkleste,og beste å recorde i spillet,ved å bruke consol kommando som blei posta her...deretter bruke andre redigerings programmer til å finpusse dette igjen...

 

de programmene som da oftest blir brukt er :

 

Fraps

Adobe Premier

Vegas Video

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...