Gå til innhold

maskinen vil ikke starte opp med 2x twinmos ram


Krezzo

Anbefalte innlegg

hei dere! jeg har nettopp kommet hjem med 2x twinmos 512 mb 3200 ram.

første jeg gjorde var og ta ut den gamle brikken på 2700 og sette i de nye i de to eneste ram-slottene! startet maskinen, bootet og telte ram, så veldig bra ut til jeg den skulle begynne å laste windows, den stoppet, og skjermen ble svart :cry:

den kom ikke lengre... jeg tok ut den ene brikken, og da startet den opp som normalt... også prøvde jeg den andre brikke alene, og den funket minst like godt!

 

jeg har lest på forumet at MSI ikke er så veldig glad i Twinmos ram... stemmer dette??..

så da burde jeg levere mine brikker tilbake igjen, så handle et annet merke, og da vet jeg at det vil funke??

 

stÆsj:

AMD xp2500+

MSI KT6-V

6600GT

osv.

 

håper på mange nyttige svar: takk

Endret av Krezzo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt noen som har hatt problmer med twinmos på msi.

Selv har jeg nå 2x512 twinmos men på et abit nf7-s men hadde et msi kt333 ultra 2 med en pc 2100 512mb brikke og hadde aldri noen problemer med mitt.

Men se om du finner den nyeste bios oppdateringen til hovedkortet så har du iallefall den nyeste.

Lenke til kommentar
Har hørt noen som har hatt problmer med twinmos på msi.

Selv har jeg nå 2x512 twinmos men på et abit nf7-s men hadde et msi kt333 ultra 2 med en pc 2100 512mb brikke og hadde aldri noen problemer med mitt.

Men se om du finner den nyeste bios oppdateringen til hovedkortet så har du iallefall den nyeste.

joda.. funker med en brikke hos meg også, men ikke med begge 2.

 

har aldri oppdatert bios før :blush: hva gjør jeg?? sånn enkelt :blush:

Lenke til kommentar

nå funker begge ram brikkene i sammen. sist jeg prøvde var på fredag. og nå når jeg våknet, så starten den opp... sånn helt uten vidre. har ikke fikset på noen ting.

 

skjønner ikke helt det dær :ohmy: ???

 

men jeg er helt utrolig lettet :w00t:

 

takk for svarene jeg har fått ... :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...