Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fyr som prøver å "hacke" meg :P


Anbefalte innlegg

PCXray: Det der e bare en portscanner som sjekker hvilke porter du har åpen.

Det er ikke farlig i seg selv, men brukt riktig kan det utføre skader...

Ok, han e ganske dum, og kan heller ikke så mye om data, så da er jeg vel ikke i faresonen.

 

Har et bilde til, men på en annen maskin... Kan legge det ut senere.

 

Takk for svar forresten :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg var i London så jeg en grønn bok ala matrix med masse 1ere og 0ere. Learn to Hack het den :S fant den i øvre etasje på Borders.

Med andre ord "how to become a god programmer" ;)

 

 

Definitions of hacker on the Web:

A slang term for a computer enthusiast. Among professional programmers, the term hacker implies an amateur or a programmer who lacks formal training. Depending on how it used, the term can be either complimentary or derogatory, although it is developing an increasingly derogatory connotation. The pejorative sense of hacker is becoming more prominent largely because the popular press has co-opted the term to refer to individuals who gain unauthorised access to computer systems for the purpose of stealing and corrupting data.

 

 

Definitions of Cracker on the Web:

A cracker is an individual who attempts to access computer systems without authorization. These people are often malicious, as opposed to hackers, and have many means at their disposal for breaking into a system.

Lenke til kommentar
Når jeg var i London så jeg en grønn bok ala matrix med masse 1ere og 0ere. Learn to Hack het den :S fant den i øvre etasje på Borders.

Med andre ord "how to become a god programmer" ;)

Quotene dine er helt på trynet. En cracker er en som skriver cracks, dvs. fjerner kopisperrer, mens de som roter rundt på andres pc'er/nettverk er hackere (eller evt. script kiddies om de ikke vet hvordan ting fungerer og kun bruker verktøy andre har laget).

 

Det å skrive kode er vel noe en "coder" gjør?

 

Jupps, jeg vet at definisjonene du bruker er ganske så vanlige rundt omkring på nettet, men det gjør dem ikke mer riktige. Er vel bare et uttrykk for at de som vet minst ofte skriker høyest. :p

Endret av Frank2004
Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke tar helt feil har jeg faktisk hatt/sett dette programmet en gang for lenge siden. Er en automatisert rooter/portscanner. Bruker dcom/lsass+ og litt ekstra. Er et greit program, men ikke noe en som kan hva han driver med ville bruke. Så lenge du er patchet eller har en eller annen form for firewall så er du safe.

Lenke til kommentar
mener jeg leste en gang at det vare var å skrive inn ip, (og port?) og hvis dataen da ikke var beskyttet så skulle man komme inn på den, er dette sant? har prøvd litt, men aldri fått til..

stemmer, det fungerer "dessverre" fremdeles i alle windows versjoner som ikke har blitt beskyttet på noen måte...(en nyinstallert windows er usikert)

Lenke til kommentar

ok, rart jeg ikke kom inn på lillebroren min si pc i dag da..

prøvde det... de sier at de ikke får installert antivirus en gang, så da antar jeg jo at de ikke har brannmur.. (halv lillebror) jeg sendre han inn på www.minip.dk, og så prøvde jeg bare en port, er det ikke f.eks.

80.123.31.43:80 (eksempel)?

Lenke til kommentar
ok, rart jeg ikke kom inn på lillebroren min si pc i dag da..

prøvde det... de sier at de ikke får installert antivirus en gang, så da antar jeg jo at de ikke har brannmur.. (halv lillebror) jeg sendre han inn på www.minip.dk, og så prøvde jeg bare en port, er det ikke f.eks.

80.123.31.43:80 (eksempel)?

ip:port funker fint det, men det må jo ligge en tjeneste på den porten (som regel en web server) og porten må ikke være sperret av en firewall eller tilsvarende.

 

Åpene porter spiller liten rolle om det ikke er noe som lytter på dem :) (med mindre du vil skjule deg slik at folk ikke tester andre porter som det kan ligge noe på, men alle har vel kontroll over alle de servere som kjøres på PCen sin, ikke sant?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...