Gå til innhold

Problemer med IDE kontoller


Anbefalte innlegg

Har fått meg en raptor disk. Når jeg inst. windows dro jeg ut strømkablene til de andre hardiskene mine. men når jeg så skulle putte i strømkabelen til de hardiskene som var tilkobla Kontrolleren min, møtte jeg på et problem. Dataen ville ikke starte, den bare fryste seg fast i BIOS. Jeg får ingen error beskjed heller. Når jeg drar ut Strømkablene igjen, funker alt fett. Noen som vet hvorfor den gjør sånn?

 

HK: NF7-S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett bitte lite spm. Hadde du ide kablen i de gammle diskene når du holdt på med den nye raptor disken. Dette er "fy fy". Det kan dessverre oppstå litt krøll da. Det beste er å koble fra alt fullstendig. Så installere windows på nytt.

 

Lykke til

 

Mvh

Thelle

Lenke til kommentar

Ahhhh.... Nå skjønte jeg hva du mente Silver :) Får prøve det og da :p men tror IDE1 er tilkobla CDROM'ene. Men er ikke sikker. Vet ikke om det har noe å si, akkurat nå prøver jeg alt, lyst å få til Raptoren til TG...

 

 

 

 

hmmm.... tror jeg bare dro ut strøm kabelen. Men det funker å starte dataen med de hardiskene som er tilkobla HK da.... bare når jeg putter i strømen til de hardiskene som er tilkobla IDE kontrolleren alt slår krøll. Men, kan prøve og formatere igjen med alle IDE kabler frakobla :)

Endret av Gornil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...