Gå til innhold

Studio 8 og skjermoppløsning


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har til nå brukt en ordiner CRT skjerm når jeg har redigert med Pinnacle studio. Her bestemmer jeg jo selv oppløsningen på skjermen og dermed også hvor stort selve studioet ser ut på skjermen. I julen fikk jeg låne en laptop for å teste hvordan det var å redigere på en slik. Største problemet jeg opplevde, var faktisk hvor lite studioet ble på denne 15,7" Widescreen skjermen. Gjelder dette også frittstående LCD skjermer, eller kan man få studioet til å fylle hele skjermen. Har faktisk spurt menneske som eide denne laptoppen, men eieren visste ikke om det gikk justere dette. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en 17 tommer og en 19 tommer flatskjerm.

 

Bruker Ulead VideoStudio 8 og Pinnacle Studio 9 Plus. Det er ikke noe problem med disse programmene og fylle skjermen. Vet ikke hvordan det funker med P. Studio 8, det har jeg ikke prøvd.

 

Forøvrig er det praktisk med to skjermer. Bruker den ene til redigering og så kan jeg bla i manualen på den andre skjermen.

Lenke til kommentar

Studio 8 vil du aldri få til å fylle hele skjermen om du har større oppløsning enn det det er laget for. Det er høyst beklagelig, og er en av tingene de fikset når de laget studio9.

Også Studio9 hadde en del problemer med dette i begynnelsen, mest på widescreen monitorer. Etter en del oppgraderinger funket dette også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...