Gå til innhold

Pakke PC'er kaldere?


Anbefalte innlegg

Sitter å ser på å en HP/Compaq Desktop med Pentium 4 og en stillegående vifte som kjøler hele maskinen.

Så sitter jeg på min tilsvarende custom bygde Komplett pc.

Jeg har 2 120x120 vifter og vifte på prosessor og på hovedkort, og det bråker for

å holde maskinen kald.

 

Hva kommer det av?

 

Er det lederne i kortene på HP maskinen tykkere og lager mindre varme?

Kan det være den ellers upraktiske compaq kabinettet?

 

Hvis jeg setter fingeren min på hovedkortet så er det en betydelig forskjell.

 

Noen som har en grublet over det samme?

 

Finnes det en Pakkepc produsent som selger løse deler, så det går ann å teste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tipper hk på HP-maskina er et ribba OEM-kort med færre chip, ryddig design og bedre luftgjennomstrømming (mindre kabelrot etc.)

må innrømme at det er mindre kabler til vifter i kabinettet, men jeg har gjort en ganske ryddig jobb i mitt Thermaltake Shark kabinett.

Lenke til kommentar

Har 2 bekjente som kjøpte seg ferdigmaskin for en stund siden.

begge har AMD Athlon XP 2100+ de ligger på 65-70 grader så det beste er å gjøre en skikkelig jobb selv. Ikke alltid en ferdigbugget pc er det mest lønnsomme.

Hvis en kan bygge pc selv er det alltid det lureste så slipper man å ta opp ting å bytte. Ha på sikkelig kjølepasta osv.

Lenke til kommentar
Tipper ett noe slapt skjermkort i ferdigmaskiner flest har endel å si?

 

AtW

jo men når det er tilsvarende spec så blir det ett fett. Men de fleste pakke pc produsenter stiller høyere krav til støy og varme, med andre ord, det er noen som stiller de kravene. de tester maskinene før dem gis ut.

 

Men jeg skull gjærne testet et dell hovedkort i maskinen som jeg har bygget for å se om det var bedre.

Lenke til kommentar

har du sjekket tempen da, altså på en litt mer nøyaktig måte en å kjenne på lufta.

 

tipper "pakke" pc'n holder litt varmere tempratur en din selvkomponerte pc. også bruker den sikkert et par stillegående vifter.

 

i en normal pc trengs det ikke flere vifter en på cpukjøler og psu, og kanskje skjermkort ettersom hvor kraftig det er.

Lenke til kommentar
har du sjekket tempen da, altså på en litt mer nøyaktig måte en å kjenne på lufta.

 

tipper "pakke" pc'n holder litt varmere tempratur en din selvkomponerte pc. også bruker den sikkert et par stillegående vifter.

 

i en normal pc trengs det ikke flere vifter en på cpukjøler og psu, og kanskje skjermkort ettersom hvor kraftig det er.

Men jeg tenker slik at når pc'en er tilsvarend eller med andre ord. Samme spec. Så burde ikke forskjellen være så stor. Samme skjermkort, prosessor. Men annet hovedkort, kabinett, psu, cpu kjøler.

 

Pakke pc holder 40 grader, i følge bios. Min holder 46

Jeg har Thermaltake volcano 12+ mulig den må bråke mer for å smake.

Men pakke pc er tyst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...