Gå til innhold

Peppes Pizza, Dolly Dimples, Pizza Hut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm. Kommer vel anpå hvilken pizza du vil ha. Er jo som sagt en del å velge mellom. Jobbet der kun i 1 uke, var arbeidsuke så husker ikke oppskriften i hodet.

 

Men, det er bare å bruke det tilbehørte du skal. Skal du ha pizza med kjøttdeig, er det kjøttdeig, ost, løk, og noe krydder greier.

 

På dolly har de en slags form rundt på kanten, for å få en skikkelig god skorpe. Så legger du på ingrediensene i ring.

 

Ikke vanskeligere en det.

 

Steketemperatur har jeg ingen peiling på, men det var vertfall varmt. :)

Lenke til kommentar

Deig:

 

1 liter mel

1/2 liter melk

3 ss maragrin

2 ss olje

1 pk tørrgjær (for å gjøre det enklest mulig)

1 ts salt

 

Bland alt det TØRRE i en bolle og miks sammen

Ta og smelt smørret i en gryte, så ta melken oppi og varm den opp til du har en temp på 37 grader.

Ta det oppi den tørre blandingen

 

Så er det bare og blande alt godt sammen... (kan aldri understreke det godt nok, BLAND DET GODT)

Eller så kan deigen bli tung og/eller klumpete.

 

Husk: ALLTID vått oppi tørt når det kommer til baking

 

EDIT: Her er et bilde av en pizza jeg lagde, tatt med mobilen

Uff, ble sulten nå :dribble:

post-58-1111096591_thumb.jpg

Endret av haddis
Lenke til kommentar
1 boks hakket tomater

1 boks tomat purê

4/5 ss hakket hvitløkspulver

4/5 ss salt

3 ss pepper

2 ts chili, evt pirri pirri

5/6 ss oregano

 

Seriøst?

 

4 til 5 spiseskjeer salt (!) og 3 spiseskjeer pepper(!)? Toppede skjeer? Det er jo temmelig mye hvis man bruker en del pizzasaus på pizzaen og hvis denne oppskriften skal holde til f.eks. to langpannepizzaer. Hakket hvitløkspulver, er det tørket hvitløkspulver på boks?

 

Har heller aldri sett melk i en pizzadeig, bare vann og olje.

Jeg har jobbet på restaurant og oppskriften vi brukte var omtrent slik:

 

mel/tørrgjær/litt salt - oppi en bolle

blande ut varmt vann og olje - ca. 1/4 ojle og 3/4 vann slik at temperaturen blir ca. 40 *C

 

Sette i gang mixer med eltekrok, heve, vips ferdig.

 

Edit: skrivefeil

Endret av morcan
Lenke til kommentar

Veldig enig med deg der Carnifex. Dolly, Pepps og andre slike steder er dyre. Altfor dyre egentlig. På dolly selger de en 1 1/2 med cola for 49,- mener jeg å huske. Det er jo bare litte granne dyrere en å kjøpe på Rimi f.eks hvor en cola koster 13-14kr.

 

Btw. Hvis jeg skal ha meg noe mat, kjøper jeg heller bare en kebab. Mye bedre, og blir mer mett av det.

Endret av Bimmelom
Lenke til kommentar

Hmm Peppes er ok+ og Dolly er bare ok heh. Pizza Hut er vanvittig dårlig pizza, skjønner ikke hvorfor så mange liker de.

 

Italiensk pizza i Italia er uansett den klart beste pizzaen du får (spesielt i Napoli), vanvittig deiling pizza, som jeg ikke har smakt maken til utenom de gangene jeg har vært i Italia.

 

Liker heller å spise kebabpizza og italianstyle, enn sånn halvamerikansk som Dolly og Peppes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...