Gå til innhold

Retro: Little Big Adventure...


Anbefalte innlegg

Noen som husker dette spillet? Satt mange timer foran skjermen og spillte både 1 og 2... Et herlig spill! Hadde sin egen grafikk type som var med på å skape spillet på samme måte som Lucas Arts spillene... Og et gameplay som var helt utrolig. Det jeg lurte på, er det noen som har dette/disse? Veldig interessert i å kjøpe det evt.! PM! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker det veldig godt. En venn av meg hadde nettopp fått en PentiumI og var helt i hundre. Da han satt på Little Big Adventure ble vi begge helt målløse. Twinsen, var det ikke det "helten" het? :smile:

 

Angående datamaskiner. Husker enda den tiden da (samme vennen) hadde maskiner man måtte varme opp i en halvtime før man kunne gjøre noe på dem. Moro :smile:

Lenke til kommentar

Twinsen var helten ja... Hadde noenlunde samme utgangspungt, en kamerat hadde fått en P90 og vi var helt i hundre.. :smile: Tider det. Kjøpte faktisk LBA2, men cden har forsvunnet opp i gjennom årene.. Tenkte ikke over det før idag, og savnet den plutselig veldig. Lurer på om det er mulig å kjøre de spillene på dagens maskiner... Håper på en mulighet til å prøve!

Lenke til kommentar

LBA 2 går helt fint på dagens maskiner. Spillet er rasende festlig, og tror jeg gjennomførte det 3 eller 4 ganger før jeg leverte det tilbake.

Det første LBA spillet tror jeg derimot du bare kan glemme. Jeg har prøvd å få det til å virke utallige ganger på maskiner av nyere dato, men det virker helt håpløst. Det er faktisk litt rart at det skal være så vanskelig å få i gang, for grafikken er identisk med 2'eren. Nå tror jeg cd'en ligger hos en kamerat som har prøvd på det samme, også han uten hell. Men jeg tror ikke det er rotet bort, for jeg så det for ikke så lenge siden.

Lenke til kommentar

Heh... Rotet frem en av de gamle p133 vi har stående på jobben, klasket i mitt gamle ISA SB16 og en 8x cd-rom (den eneste jeg fant drivere til) og installerte MS-DOS 6.22! :smile: Nå skal jeg få fart på både DOTT, Sam'n'Max og en del andre gode gamle! Mangler bare LBA spillene... :wink:

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk vært på utkikk etter LBA2 jævli lenge, så hvis du har spillet orginalt - vurder å selg det til meg :smile:

 

Uansett...For dere som har problemer med å få LBA til å fungere: Lag en skikkelig DOS-bootdisk. Det dere trenger (foruten msdos.sys, command.com, autoexec.bat og config.sys) er Mscdex og univbe (eller et annet program med de rette VESA "driverne")

 

Det eneste problemet mitt er at jeg ikke får spillet til å fungere skikkelig med lyd :sad:

 

Jeg har faktisk kjøpt meg en 486 til nostalgispilling jeg også, men jeg mangler et ISA SB kort og en ekstern CD-rom før den er komplett. Noen som har? :razz:

 

LBA spillene er forøvrig en av de beste - hvis ikke de beste - spillene jeg noensinne har spillt... De er så konge!

 

_________________

bah...

 

[ Denne Melding var redigert av: CAT-scan på 2002-06-28 15:36 ]

Lenke til kommentar

Da er problemet ditt sannsynligvis VESA relatert...

 

Hvis jeg ikke husker feil så har dette spillet en skikkelig merkelig oppløsning og det bruker en del litt ukjente VESA extensions (hvis det var det det hette :smile:)

 

Leiter du litt på nettet klarer du helt sikkert å finne universelle VESA drivere som klarer å takle spillet (det gjorde jeg for noen måneder siden)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...