Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys Wireless-G Router WRT54G

Anbefalte innlegg

Tja hva skal man si,har nå oppgraderet firmvareen dd-wrt.v22-prefinal og det skulle jeg nok ikke gjort for nå funker ikke noe og power lyset bare står det å lyser,hvis det ikke er noen der ute som vet hva jeg nå skal gjøre så går linksysen i søpla :mad:

Du må seriøst gjort noe feil :ohmy: *håper at du ikke restartet ruteren midt i upgraden.. Pleier som regel ta sin tid å oppgradere den*

Ser ikke ut som dette er din dag, nei :hmm:

EDIT: Så nå at du prøvde 2.2PRE... Uff du skulle lastet ned 2.1 isteden for 2.2PRE.

Det en ting du aldri skal prøve er _FIRMWARE_ som er PRE. Som regel pleier de å bøgge.

Endret av ZaLzIce
Videoannonse
Annonse

Noen som har forsøkt HyperWRT? Mange skryter av dette. Mindre bugs enn sveasoft og dets hybrider. Hovedmålet med HyperWRT er å være mest lik orginal Linksys software med kun de mest ettertraktede funksjonene. Man MÅ visst installere HyperWRT ver. 2.1b1 på WRT54G v. 2.2 og opp. Ikke installer 2.0.

Nyeste versjon er dessuten basert på nyeste software fra Linksys v. 3.03.6

HyperWRT homepage.

dd-wrt v2... er visst fult av bugs og messer opp for mange i henhold til HyperWRT forumet.

Har nå nettopp tatt sjansen og oppgradert til HyperWRT på min WRT54G 2.2. Det gikk smertefritt og den fungerer perfekt. Superstabil. Ingen problem med at den bryter. Og "transmit power" ser skrudd opp 100% Best å ha på WEP så ikke hele nabolaget får meg inn... :!:

Vel.. tok litt i når det gjelder tro på bedret trådløsdekning. Kan ikke se at noen økning i transmit power hjalp noe på rekkevidden. Det er lik som orginalinstillingene. Men rekkevidden er OK - mye bedre enn 3Com Officeconnect.

Endret av Anaesthesis
Kan du gi tilbakemelding om den blir mer stabil med den nye firmwaren?

Du vurderte ikke å prøve HyperWRT?

Jeg blir nok å prøve den og kan gi tilbakemelding om min blir mer stabil...

Prøver ut HyperWRT en nå oppgraderte den fra 21C men det funka heller dårlig da datt den ut med an gang men nå har jeg først instalert 3.03.1 firmwaren og oppgradert fra den nå er linja stabil,en så lenge da :roll:

ok.

Har HyperWRT mulighet for å legge inn så den rebooter en gang i døgnet?

Er det ellers noe som gjør at den er verd å installere...selvfølgelig er stabilitet en god grunn...vist den er noe mer stabil da :cool:

Kan ikke se at det er mulig å legge in tid for booting kun manuel booting,ellers så er det mye fler innstillinger på denne enn den orginale firmwaren,håper i det lengte at denne er mye mer stabil en den orginale

:ermm:

Her er en kommando som rebooter WRT54G/GS en gang i døgnet:

Log into the web interface

Go to Administration -> Diagnostics

Click on the Run button

A pop-up will appear. Inside is two boxes. In the top box enter the following:

#!/bin/sh

/bin/sleep 15

echo PATH=/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin > /tmp/crontab

echo "00 04 * * * root /sbin/reboot" >> /tmp/crontab

Do NOT click CMD. Instead go down to the bottom and click on "Save Startup".

Denne fungerer med Sveasoft firmware.

Har redda dagen ,fikk etter litt om og men lasta in 21C versjonen og nå funker alt igjen :yes: Håper at denne firmwaren funker bedre enn den orginale

Disse routerene er svært robuste og har rutiner slik at du overlever feilflasher som hadde gjort andre om til søppel.

Dog gjelder ikke det f.eks WAP54G som man bør være svært forsiktig med og leke med.

Prøver ut HyperWRT en nå oppgraderte den fra 21C men det funka heller dårlig da datt den ut med an gang men nå har jeg først instalert 3.03.1 firmwaren og oppgradert fra den nå er linja stabil,en så lenge da :roll:

Hva finner du ut...ble routeren din mer stabil med den nye firmwaren?

Begynner å tro at det må være noe feil med hardwaren for nå har jeg prøvd med 4 forskjellige firmware uten noe særlig hell,linja detter ut uansett firmware :wallbash:

kanskje det er internett linja di det er noe feil med?? Har chello her, og har ett problem med at jeg detter av internett en gang i døgnet (eller annenhvert døgn) For og få internett til å fungere igjen da, må jeg resette kabelmodemet.. Noen som har tips her??

EDIT: Har nå lagt inn Sveasoft firmware. Skal gi tilbakemelding om det blir mer stabilt eller ikke

Endret av Ebola2782
kanskje det er internett linja di det er noe feil med?? Har chello her, og har ett problem med at jeg detter av internett en gang i døgnet (eller annenhvert døgn) For og få internett til å fungere igjen da, må jeg resette kabelmodemet.. Noen som har tips her??

EDIT: Har nå lagt inn Sveasoft firmware. Skal gi tilbakemelding om det blir mer stabilt eller ikke

Har nå sendt routern tilbake til komplett og nei har ikke noen somhelst problem med internett linje 8-1 linje har en D-link DSL 300G adsl modem ,stødig som f

Hei...

Ville bare nevne at dette med linksys routere type wrt54g/gs virker veldig interesant. MEN jeg synes det virker til å være mange meninger om dette egentlig virker. Tenker nå på wds, det å kople 2stk eller flere sammen trådløst.

Det finnes jo så mange firmware typer ute på nettet..... Mange sier også at dette med å skru opp power ikke hjelper på rekkevidden. Noen som har en 100% sannferdig erfaring med dette?

mvh NorKing1

Jeg har WRT54G version 2. -Og Firmware 3.03.6.

Alt virker fint, forbindelsen er bra.

Husk å ha på.Keep Alive: Redial Period 30 sec.

Client Lease Time: til 0 eller 9999.

Ikke oppgrader med Sveasoft firmware, for de har ikke lagt den ut for 3.03.6 ennå.

Men HyperWRT virket SUPPERT her. Stilte til Channel 13 og MW over 100.(Ulovlig tror eg).

Prøvde med en PC 300meter ifra med litt byggning inni mellom.

Gjett hva, fikk Exellent forbindelse.

MED Wireless Distribution Mode er den en SUPER BROADCASTER.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...