Torbjørn Åsebø Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Eg lurer på hvilken harddisk som er lurest og kjøpe. Maxtor OneTouch II 300 GB USB2.0 Maxtor OneTouch II 300 GB Firewire/USB2.0 Seagate Ekstern Harddisk 300 GB Maxtor Shared Storage 300 GB Er dei like eller er der noko spesiell forsell??
Krezzo Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 jeg vedder på at den maxtor med firewire er raskere enn men usb. ellers har jeg ikke peilng .. sorry spam. men måtte bare si det
Torbjørn Åsebø Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Skrevet 15. mars 2005 jeg vedder på at den maxtor med firewire er raskere enn men usb. ellers har jeg ikke peilng .. sorry spam. men måtte bare si det Ja, men eg har ikkje firewire på denne maskinen.
Sir_cruz Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 (endret) jeg vedder på at den maxtor med firewire er raskere enn men usb. ellers har jeg ikke peilng .. sorry spam. men måtte bare si det Ja, men eg har ikkje firewire på denne maskinen. Jeg kjøpte en IDE disk jeg også et kabinett funker som bare rakkarn kjøpte USB jeg da og er veldig fornøyd med hastigheten (har ikke målt den , men merker det ved filoverføring) Det kan umulig være lurest og kjøpe med FW vis du ikke har det Denne kjøpte da jeg : http://komplett.no/k/ki.asp?sku=300455&cks=PRL med en maxtor 200gb 7200rpm 8mb. som jeg hadde liggende. bruker det på en laptop (acer ferrari 3400) som har Fw men jeg tok meg ikke rå til og kjøpe med FW (200kr extra) Edit : Maxtor one tutch er like bare at den ene har fw\usb den andre bare usb. også et som har kortleser så vidt jeg vet. Maxtor og seagate er jo 2 forskjellige merker , maxtor litt billigere en seagate. Maxtor = litt billigere en seagate , støyer også litt mer Seagate = litt dyrere og støyer litt mindre , den er også litt "kjøligere" Endret 15. mars 2005 av Sir_cruz
Chief_R-W Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Siden USB high speed kjører på 480mbits og fireware på 400mbits så ville vel USB hardisken vre raskere.
ghost7 Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Siden USB high speed kjører på 480mbits og fireware på 400mbits så ville vel USB hardisken vre raskere. men so er ikkje det alle som har den slags i pcen heller, kun dei teoretiske talla.. som ein kar nemnte det føre her. det beste kjøpet er ein vanlig ide disk og eit kabinett i tillegg til det. GRUNNEN: det i 9,5 av ti tilfeller at det er harddiskkabinettet som tar kvelden før harddisken inni uansett om du kjøper ferdig ektern eller ide+kabinett løsning. OG det sure med ferdig disk då er at du ikkje får ut det du har på disken fordi du ikkje kan ta den ut fordi du mister garantien på den... ved ide+kabinett løsningen sender du kabinettet i retur og har all data sikkert liggende på pulten din mens du venter på nytt kabinett..
Chief_R-W Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Jeg ville nok ha kjøpt en intern harddisk hvis ikke meningen å ha ekstern til flytting til maskin til maskin. Men også viktig med kjøling til de interne også.
Torbjørn Åsebø Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Skrevet 16. mars 2005 Eg har en bærbar jeg fikk på skulen.ACER travelmate 2300.DÅRLIG maskin. 256 MB RAM. 40 GB harddisk. Kan ikkje ha so mykje på den nei. Men no har eg bestilt Maxtor OneTouch II 300 GB USB2.0. Håper den kommer om ikkje så lenge.
MrVilla Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Siden USB high speed kjører på 480mbits og fireware på 400mbits så ville vel USB hardisken vre raskere. Rent teoretisk så er det forsåvidt det, men ifølge tester jeg har lest (husker dessverre ikke hvor akkurat nå) så har det visst seg at FW har kommet ut som vinneren over USB2. Skal se om jeg klarer å finne noen av de testene senere....er på jobb for øyeblkket..
YokiShoki Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Firewire merkes raskere spesielt på overføring av større filer. Firewire krever også mindre av CPU. Håper du blir fornøyd med din Maxtor Onetouch II. Men hadde du tatt et søk på forumet så ville du funnet ut at utrolig mange har hatt problemer med Onetouch serien. Nå er riktignok Onetouch II såpass ny at det finnes ikke så utrolig mange erfaringer på den enda. Selv sverger jeg til Lacie sine disker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå