Gå til innhold

TES: Informasjonstråden om Morrowind

Anbefalte innlegg

Skrevet
I begynnelsen av Morrowind ville jeg ikke startet med å kaste meg ut i den ville verden, da dette kan resultere i død å fordervelse. ;)

Har en venn som begynte å spille for noen dager siden, og han greide å forville seg inn i en hule med vampyrer på lvl 2 :lol:

Ja som du sa, så endte det med død og fordervelse :p

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Takk, skjønte første gangen jeg spilte spillet at det kunne være snedig å rundstjele kåken før du dro, men det med "the tower" visste jeg ikke.

Må man gjøre den questen som man blir tildelt på begynnelsen? Eller kan man bare drite i det, og begynne med andre quests?

Du kan gjøre den questen, akkurat som de fleste andre questene, akkurat når det passer deg. :)

Skrevet

Nå trenger jeg litt hjelp her. Har meldt meg inn i Imperials guilden i Gnisis(eller noe sånt). Er på en quest for dem der jeg skal caste cure blight på en kwama queen. Men da jeg er i lower egg mine, så møter jeg på en kwama worker som kaster magi på meg og dreper meg. Den er mye sterkere enn de andre kwama workerene. Tror kanskje det var to sånne kwama workere også, husker ikke helt.

Skrevet
Nå trenger jeg litt hjelp her. Har meldt meg inn i Imperials guilden i Gnisis(eller noe sånt). Er på en quest for dem der jeg skal caste cure blight på en kwama queen. Men da jeg er i lower egg mine, så møter jeg på en kwama worker som kaster magi på meg og dreper meg. Den er mye sterkere enn de andre kwama workerene. Tror kanskje det var to sånne kwama workere også, husker ikke helt.

Les innlegget over ;)

"Når det passer deg" er selvfølgelig også når det passer characteren din. Du kan ikke legge ut med en gang du har startet spillet og håpe på å drepe bossen i spillet ;)

Og angående mage-characteren...

Hva var det jeg sa...
:roll:
Skrevet

Det fins alikevel mye du kan gjøre.

Prøv å stikk til en av byene, og kjøp deg scrolls som gir deg shield.

I tilleg kan du kjøpe deg en bra armor og et våpen som passer characteren din (dvs et våpen som du enten har som major skill, eller som du har brukt mye, og dermed er bedre i. (f.eks longsvord)

I tilleg til dette kan du sørge for å ha 10-20 healing potions i inventorien.

Hver gang du blir truffet av et angrep, høyreklikker du, og drikker en potion.

Prøv også å paralysere den/de fiendene som er der, for så å bombardere dem med magi eller piler.

Du kan og gjøre deg usynelig ved hjelp av scrolls/spells/items/potions som gir invinsibillity eller chamelon.

Så kan du snike deg forbi fienden.

Hvis alt dette feiler, bør du bare gå videre, og komme tilbake en gang du er sterkere. (f.eks join fighters guild og gjør quests for dem, til du er sterk nok til å drepe fienden.)

Hvs du har en eller flere expanision packs, kan du under "options" velge vanskelighetsgrad, det kan også bedre odsene for seier!

Lykke til! :)

Skrevet (endret)

Oi, har visst glemt å si det. Jeg laget meg en warrior, for som du sa, mage er vanskelig.

Men jeg har ventet med den questen og dratt til andre byer, for å få meg noen enkle quests og gå opp i level. Har ganske bra armor og mye penger pga. assassins som kommer noen ganger for å drepe meg, og jeg eier dem, og selger den verdifulle armoren deres. Nå er jeg på level 2, synes det er vanskelig å komme opp i level. Noen tips for å komme opp i level fort?

Endret av TomFu
Skrevet
Oi, har visst glemt å si det. Jeg laget meg en warrior, for som du sa, mage er vanskelig.

Men jeg har ventet med den questen og dratt til andre byer, for å få meg noen enkle quests og gå opp i level. Har ganske bra armor og mye penger pga. assassins som kommer noen ganger for å drepe meg, og jeg eier dem, og selger den verdifulle armoren deres. Nå er jeg på level 2, synes det er vanskelig å komme opp i level. Noen tips for å komme opp i level fort?

Eneste tipset jeg har er å være aktiv, siden det tar tid å gå opp i lvl på Morrowind.

Jeg har selv ikke testet, men jeg tror at hvis du trener opp 10 points på noe hos en trainer så går du opp i lvl.

(Jeg har selv aldri betalt noen for å trene meg, så jeg er ikke sikker :))

Skrevet (endret)

Er på level 4 nå. Det stemmer at hvis du trener 10 skill points så går du opp i level. Min løsning på det, er å finne en trapp og hoppe fort opp den, da får du skill points til acrobat rask(hvis du har den som major eller minor skill).

Endret av TomFu
Skrevet
Er på level 4 nå. Det stemmer at hvis du trener 10 skill points så går du opp i level. Min løsning på det, er å finne en trapp og hoppe fort opp den, da får du skill points til acrobat rask(hvis du har den som major eller minor skill).

Yup, hoppe rundt hele tiden er den kjappeste måten å ta seg frem på. Har du alle skills i level 100, til og med Athletics, så er det fremdeles kjappere å hoppe. Men du mister mye fatigue av det, så husk å trene deg i hovedvåpenet ditt for å treffe oftere!

Skrevet (endret)

Men på hvilken level er jeg kraftig nok til å utforske den store verden? Altså litt mer ut i naturen.

Edit; Fjernet undøvendig quote.

Endret av TomFu
Skrevet

Ved Lvl 5-6 kan du gå langs stien uten å frykte noen spesielle, vil du vandre vekk fra stien bør du ta med deg potions for det kan komme "ting" å angripe deg. ang lettere lvl up. det finnes en mod eller 2 som øker lvl ratio, slik at du kommer raskere opp i lvl, men dette gjør spillet kjedelig etter noen timer.

Skrevet
Ved Lvl 5-6 kan du gå langs stien uten å frykte noen spesielle, vil du vandre vekk fra stien bør du ta med deg potions for det kan komme "ting" å angripe deg. ang lettere lvl up. det finnes en mod eller 2 som øker lvl ratio, slik at du kommer raskere opp i lvl, men dette gjør spillet kjedelig etter noen timer.

For al del, ikke bruk den mod-en, jeg frykter at det vil ødelegge hele din spilloplevelse av Morrowind!

Skrevet (endret)
Nei har ikke tenkt å bruke den mod'en.

Men dere, hva er soul gems og hvordan bruker man dem?

I en soul gem kan man fange sjelen til monstre, og så kan man enchante ting ved hjelp av denne sjelen.

For å få sjelen til et monster inn i soulgemen må du ha en scroll eller et våpen/item som har soultrap.

Si at du vil fange sjelen til en rotte.

Da trenger du: En soulgem, og noe som gir soultrap (f.eks en scroll som har soultrap for 60sec on target).

Først kaster du soultrap på monsteret, deretter må du drepe det før effekten av spellen går ut (60 sekunder i dette tilfellet).

Lykkes du, kommer sjelen inn i soulgemen, og du kan bruke den til å enchante noe med.

gems.jpg

Ulike typer gems man finner i Morrowind.

Legg merke til Grand soulgem!

Den som er avbilder på bildet over, inneholder sjelen til en Ascented Sleeper.

Jo høyere level monsteret er i, jo dyrere og bedre soulgem må du ha.

Jo bedre enchanting du skal lage, jo bedre må sjelen til monsteret være (høyere level).

For å enchante noe med constant effect, tror jeg kun sjelen til golden saints er gode nok.

Du kan enchante ting selv, eller du kan gå til en profesjonell enchanter.

Bare en advarsel, enchanting kan være VELDIG dyrt, så ikke gå til en enchanter uten en solid hau med gull.

Enchanter du selv, er sjangsen stor for at det mislykkes, og da mister du sjelen til monsteret.

Slik ser det ut, hvis du enchanter hos en profesjonell enchanter:

009.jpg

Mine Morrowind kunskaper begynner å ruste litt, men jeg tror at det er Azura`s Star man kan bruke til å fange sjeler, uansett størrelse. (f.eks Almalexia sin sjel :mrgreen:)

Azura`s Star kan i tilleg brukes mange ganger, mens vanlige soulgems kun kan brukes en gang.

Edit: Leif, la til bilder og litt info.

Endret av fargoth
Skrevet (endret)
Nei har ikke tenkt å bruke den mod'en.

Men dere, hva er soul gems og hvordan bruker man dem?

Soul gems er avanserte saker, husker det tok kjempelang tid før jeg satte meg inn i det :p

Meningen er at du skal bruke et spell som heter soultrap på beistene du dreper, og når du dreper dem, blir sjelen fanget i en soulgem (forutsatt at du har en på deg selvfølgelig). Da kan du enten selge denne (de kan være verdt ganske mye hvis du fanger kraftige beist, men ingen kjøpere har så mye penger...) eller du kan bruke dem til det de skal brukes til - å forhekse (enchante) ting. Da bruker du den soulgemen og legger til en magisk effekt på en ting. Dette er håpløst å gjøre selv, så få noen andre til å gjøre det for deg (du trenger fremdeles soulgemen). Dette er dog meget dyrt.

Edit: Hmm, Fargoth var visst raskere :roll:

Endret av ProZaC
Skrevet
Hvor finner man Azura's Star? :ermm:

Man finner den i Shrine of Azura (eller noe sånt), helt sør-øst på Vvardenfell (Azura's Coast).

Skrevet

Hvordan bruker man scrolls?

Skal kaste cure blight med en scroll som han som ga meg quest'en sa jeg måtte kjøpe. Men når jeg skal bruke scrollen, så kommer det opp et papir med rare tegn på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...