Gå til innhold

Overklokke et Radeon 8500 128MB Retail.


Rafael

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-27 19:10, Rafael skrev:

Hei!


Jeg har tenkt å overklokke dette kortet med Powerstrip. Har 3.6ns på rammen. Lurer bare på om det er noe jeg burde vite før jeg setter i gang. Hvor mye bør jeg klokke om gangen? Når bør jeg slutte?


Kan det bli ødelagt?



Mvh

Rafael


 

Du har samma som meg, flash det til 300/300, takler det fett! Prøvde å gire derfra, gikk til 320/320 også, men jeg tørte ikke lenger... er en smule redd for at noe skal gå til helvete enda. =)

Lenke til kommentar

hehe... jeg hadde et uhell med radeontweaker da jeg ved at musa skleiv over så satte jeg klokka til 280 mhz (fra 166). i samme sekund begynte det å klumpe seg med grønne skyer over hele skjermen, så jeg var raske med å klokkke det ned før jeg lot pcen ta en laang pause ;) -elited.

Lenke til kommentar

Ok, nå har jeg overklokka det til 300/300, men det kom til slutt som 299.25/299.25 spiller det noen rolle?

 

Om jeg nå uninstallerer PowerStrip, vil det da fortsatt være klokka eller må jeg klokke på nytt?

 

Må jeg klokke på nytt om jeg formaterer?

 

 

 

 

Litt newb spørsmål, men det var alle :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-28 12:55, Rafael skrev:

Ok, nå har jeg overklokka det til 300/300, men det kom til slutt som 299.25/299.25 spiller det noen rolle?


Om jeg nå uninstallerer PowerStrip, vil det da fortsatt være klokka eller må jeg klokke på nytt?


Må jeg klokke på nytt om jeg formaterer?





Litt newb spørsmål, men det var alle
:grin:


 

Nei, 299.25 spiller ingen rolle.

 

Hvis du avinstallerer PowerStrip vil kortet ditt ikke være klokket

 

Hvis du formaterer må du klokke på nytt

Lenke til kommentar

bios-overklokking er absolutt å foretrekke, men du bør være veldig sikker på at kortet er stabilt før du gjør det. :smile:

Hadde selv et GF2 GTS kort som jeg bios-overklokket, men jeg måtte flashe biosen 4 ganger før jeg fikk det til å bli helt stabilt (var litt utålmodig så jeg var ikke nøye nok med testingen før jeg flasha).

 

Det er forresten utrolig hvor forskjellig spill takler overklokking. Du kan kjøre 3DMark 2001SE til det gror mose på pcen. Men ikke pokker om Dungeonsiege vil funke på den hastigheten (for eksempel). Mens Quake 3 funker på vesentlig høyere hastigheter enn hva 3DMark funker på. Derfor er det viktig å teste mange forskjellige spill man bruker før man bestemmer seg for en hastighet som funker til alt. I mitt tilfelle så kan jeg vel allikevel holde meg til Dungeonsiege for det er det meste kresne spillet jeg har sett av de jeg spiller. :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...