Gå til innhold

Hvordan bruke 6630 som modem?


Anbefalte innlegg

Pga trådløst nettverk har jeg så langt ikke hatt bruk for å bruke min Nokia 6630 som modem for å koble den bærbare PC-en til internett.

 

Men nå skal jeg ut på en liten forretningsreise, og jeg får det ikke helt til å fungere.

 

Jeg har blåtann og Nokia PC-suite med kabel - men hvordan bruker jeg telefonen som modem?

 

Prøver å gå inn gjennom PC-en og opprette ny tilkobling, men får da valgene

"Velge fra en liste med ISP-er"

"Konfigurere tilkoblingen manuelt"

"Bruke CD-en jeg fikk fra internettleverandøren".

 

Jeg får ingen av disse til å stemme som riktig valg. Det bør da være ganske enkelt, siden telefonen alene kobler seg til nettet ved kun en tast. Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du skal gjøre dette manuelt må du definere 6630 som et bluetooth modem på riktig COM port, lage en dialup på dette modemet der nr. er *99# (aktiverer GPRS forbindelse i mobil). I tillegg må du lastet ned settinger fra operatøren for hvilke apn som benyttes ved tilkobling mot internett (sannsynligvis OK, dersom mobil ble satt opp der du kjøpte den).

Lenke til kommentar

Det enkleste er å bruke kabelen så slipper du hvertfall å fikle med bluetooth i tillegg.

Installer modemdrivere fra medfølgende CD, opprett en vanlig "dialup connection" med *99# som nevnt over og så skal det være tut og kjør. (regner med at du har riktige instillinger på selve telefonen da du har brukt den til GPRS tidligere).

Dersom det hele går bra kan du forberede deg på noen artige stunder med suppetreg forbindelse. ;) (Med mindre du befinner deg i UMTS dekning)

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...