Gå til innhold

Skjermkort til brutters fantom HTPC


Krizz80

Anbefalte innlegg

Som teksten tilsier så ønsker jeg å kjøpe et skjermkort til brutters' HTPC som er i gang i utviklingsfasen. Han har for øyeblikket kjøpt en vifteløs strømforsyning og er første skritt på vei.

 

Har prøvd å overtale ham til å sette på en passiv vifte på 9500 pro kortet hans, men tror kanskje det er best å kjøpe et nytt. Har da lest om 6600 GT kortet som kunne være et alternativ.

 

Da kommer følgende spørsmål(i.h.t at alt kan pr. dags dato kan forandres i oppsettet)

 

1. Er det noe annet skjermkort jeg bør kikke på.

2. PCIE Vs AGP

3. AWI vs tv-kort

4. Mest bang for the buck

5. Passiv Vs vifte på skjermkort

 

Håper jeg kan få noen innspill.

 

Krizz

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger du noe bedre til en HTPC?

 

200 kroner til en artic cooling vifte (som pumper oppvarmet luft ut av kabinettet som jeg mistenker ikke er verdens største) er endel kroner spart som han kan bruke til, feks disk, RAM, lydkort etc...

Endret av hart
Lenke til kommentar

Vel, kan svare deg på spørsmålet PCIe vs. AGP. Velg det hovedkortet støtter. Er ingen ytelsesforskjell mellom AGP vs. PCIe, annet enn det, finn ett vifteløst hovedkort :thumbup:

 

Og passiv vs vifte, vel, er fristet til å si vannkjøling. Men, det koster jo. Ellers så har jeg bare positivt å si om vannkjøling, såfremst det ikke lekker eller går tørt.

 

Nyere skjermkort har det minuset at de lager MYE varme.

Lenke til kommentar

Ja, jeg mente at han skulle fortsette med 9500pro kortet, dog med en slik på. Det finnes en utgave til av denne (velg rett type da, denne er ment som et eksempel) med en switch på som stiller vifta mellom 1200 og 2400 rpm.. nesten lydløs.

 

Man bør vel heller se på hva som er viktig i en HTPC, og der er vel et eget TV-kort å foretrekke.. Ser ikke behovet for noe kraftigere skjermkort en det. 6600GT er overkill og feil bruk av penger til dette formålet.

Skal du bruke den til å spille med og mye annet så bygger du vel strengt tatt ikke en HTPC, men en PC med TV-kort ;)

 

En sånn AIW løsning er sikkert greit nok, men hvorfor ikke legge lappene i et eget TV-kort som er litt mer high-end med hardware mpeg2 kompresjon, så tar du lasten av CPU.

 

Hvor stort er kabinettet? Er det noen som helst form for vifter med?

 

Kan dette være av noe interesse? : http://www.mythtv.org/

Lenke til kommentar

Spennende innspill ute og går. Får meg til å tenke på 2stk alternativ. Kanskje bruttern heller bør få et htpc kabinett og vifte til skjermkortet sitt, og kanskje et greit tv kort?

 

Eneste er at kabinett er litt med smak og behag. Er det noe der ute som vil falle i smak hos hitec fantaser.

 

Hvis jeg sponser kabinettet så kanskje jeg kan overtale ham til å bruke 9500 pro kortet sitt. Sett litt på netshop sine sider. Et kabinett rundt 2000,- kan nok falle i smak. Det er jo det vi sparer på å bruke det gamle kortet.

 

Noe forslag på hva som kunne falle i smak. Sikkert et sinnsykt vanskelig spørsmål..I know.

 

Eye candy er eye candy spør du meg.

 

:yes:

Endret av Krizz80
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...