Gå til innhold

80mm-->120mm Adapter på CPU Kjøler?


Chief_R-W

Anbefalte innlegg

Har en MIST Frostbite og den orginale papst viften som følger med og en MIST Vifte 80mm så undrer jeg på om det ville blitt bra om jeg hadde montert en sånn og benyttet en 120mm vifte istedet siden det flytter mer luft med større vifter.

Så hvis jeg skulle hatt en 120mm så kanskje Denne eller denne

 

Noen som har prøvd å bruke vifteadaptere eller vet om det ville blitt bra??

 

Takker for alle tips :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal fungere, men husk at det vil fungere dårlig og montere dette.

 

 

Vifta må ihvertfall SUGE ut luften, blir vanskligt og få blåst luft innover

 

Vi oppnådde samme temperatur med en Papst 8412NGML (montert til å suge) som Taisols originalvifte, dog med et støynivå på kun 19 db(A) mot Taisolens 29-30 db(A). Viften bør som nevnt over ikke monteres til å blåse med mindre du har en modell som klarer å arbeide under høyt mottrykk.

Lenke til kommentar
Det skal fungere, men husk at det vil fungere dårlig og montere dette.

 

 

Vifta må ihvertfall SUGE ut luften, blir vanskligt og få blåst luft innover

 

Vi oppnådde samme temperatur med en Papst 8412NGML (montert til å suge) som Taisols originalvifte, dog med et støynivå på kun 19 db(A) mot Taisolens 29-30 db(A). Viften bør som nevnt over ikke monteres til å blåse med mindre du har en modell som klarer å arbeide under høyt mottrykk.

What??

 

Trodde det var det som var normalt jeg... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Når det gjelder blåse/suge så må du prøve deg fram. Det kommer an på mer enn bare mottrykksegenskapene. Andre vifter i kabinettet kan påvirke lufstrømmen slik at den faktisk kan funke bedre ved å blåse o.l.

 

120mm vifter vil ta mer plass. Sjekk at den ikke vil krasje med kabinettvegg, PSU e.l. I en av mine maskiner måtte jeg skjære av en bit av PSU for at den skulle passe. Heldigvis var det ingen komponenter akkurat der jeg måtte kappe vekk. :p

Lenke til kommentar

Du vil sannsynligvis få bedre resultat hvis viften suger, da aksialvifter er mest effektive på sugesiden. Det blir ganske mye mottrykk med en sånn trakt. Men det er som sagt ikke verre enn å prøve. Sedsberg nevnte at en 120mm muligens ikke vil passe i kabinettet, i mitt Chieftec fulltower måtte jeg modifisere litt for å få plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...