Kakofoni Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Det er en slik mini-cymbal fra en tamburin som jeg skal "tvinne" mellom et par strenger. Jeg bare lurer på om det skjer noe med pickupene etterhvert om den blir trukket magnetisk mot dem. Jeg føler på meg at det går fint, men det er greit å finne ut.
edge Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Tja, du får vel ikke en meget god lyd av strengene når du har en cymbal på utsiden men ellers så er det vel ikke noen svære problemer med saken
Tremolo Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Noen som har en metronom dem kan anbefale? Eventuelt hva som er å foretrekke av mekanisk vs. elektrisk..
kalli Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Har tenkt å lage meg killswitch... Noen som vet hvor man får tak i små knapper og ledninger?
edge Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Enhver elektronikkbutikk har vel noe sånt Husk bare at signalet skal kortsluttes og ikke brytes.
Kakofoni Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Tja, du får vel ikke en meget god lyd av strengene når du har en cymbal på utsiden men ellers så er det vel ikke noen svære problemer med saken "God" lyd er høyst subjektivt
ventle Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Jeg bare lurer på om det skjer noe med pickupene etterhvert om den blir trukket magnetisk mot dem. Jeg føler på meg at det går fint, men det er greit å finne ut. Det skal såvidt jeg forstår ikke ha noe betydning. Signalet fra pickup'ene oppstår når magnetene vibrerer (vekselstrømssignal). En slik minicymbal liggende i ro vil bare holde magnetene i ro i en litt annen hvilestilling, og så lenge de er i ro vil det ikke induseres noe signal (hva som skjer når den beveger seg vil teknisk sett ikke skille seg mye fra når strengene beveger seg (lyden vil nok riktignok påvirkes)).
Benor Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Vi haddre huskonsert på skolen i går... Da jeg skulle opp på scenen snubla jeg i ei ledning og landa med hele overkroppen oppå gitaren min. Både jeg og gitaren slapp billig, men jeg må si jeg hadde høy puls da jeg skjønte hva som skjedde
edge Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Tja, du får vel ikke en meget god lyd av strengene når du har en cymbal på utsiden men ellers så er det vel ikke noen svære problemer med saken "God" lyd er høyst subjektivt Tenkte på at en streng låter dårlig når den dempes av et metallobjekt
Kakofoni Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Den låter ikke dårlig. Den låter annerledes, og det er hele poenget. Men uansett, takk! Da vet jeg det ikke gjør gitaren min noen harme.
kalli Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Enhver elektronikkbutikk har vel noe sånt Husk bare at signalet skal kortsluttes og ikke brytes. Ikke brytes? Regner med at det må være en NO Impulsbryter, right? Og elektronikkbutikk... som hva da? Clas Ohlson?
CastorFiber Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Du må ha en en- pols bryter. Om du vil ha med fjærretur eller ikke er en smakssak. Det edge understreker, er at du skal kortslutte signalet i gitaren, og ikke bare bryte signalet, fordi du da får støy.
Bønne Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Det kommer ann på om denne killswitchen din skal være med vippebryter eller trykkbryter, og om alternativ 1: skal bryteren hoppe tilbake som på en trykkbryter eller stå i ro som på f. eks killswitchen på Gibson BFG.
Bønne Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Her er skjema for hvordan du skal koble det. Min årelange erfaring i paint gir deg noe jeg vil mene du bør forstå om du først skal begynne å lodde i gitaren din.
Anonym5656 Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Noen som har anbefalinger til en drit bra pedal med masse snæks som kan brukes både live og i studio? Eller bør jeg kjøpe masse forskjellige å samle meg opp til et eget pedalbrett? Er bosspedalene noe å satse på?
kjeklulf Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Det kommer helt an på hvilken sound du er ute etter.
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Noen som har anbefalinger til en drit bra pedal med masse snæks som kan brukes både live og i studio? Eller bør jeg kjøpe masse forskjellige å samle meg opp til et eget pedalbrett? Er bosspedalene noe å satse på? Boss GT-10 Da skulle du ha mye å leke med i lang tid..
Bønne Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 En dritbra pedal med masse snæks? Hva legger du i det? Alle pedaler kan brukes både live og i studio. Jeg liker å ha det mer simpelt, med 2-3 overdrivepedaler, en wah og innimellom phaser og chorus. Om du ikke en gang vet hvilken pedal du vil ha, er Boss mer enn godt nok Men ville ikke kjøpt noe med en lavere kvalitet, fordi det en gang sikkert går opp for deg hvilken lyd du vil ha, og en billig pedal gjør at du for for mye signaltap osv. Boss har en buffer (google it) som gjør at fuzz-pedaler ol vil låte vepsete. Men har du lange kabelstrekk er det lurt å ha en buffer et sted i kjeden, for å ungå signaltap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå