Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Skrevet
Her kommer et dumt spørsmål: Har funnet en Les Paul Custom til 18k nå, med vinrød-finish(den fineste imo), men har ikke hørt om butikken før(en venn fant butikken).

www.dritfetegitarer.com

Siden de krever henting i Oslo så antar jeg at det må være någen lunde seriøst(om det ikke bare er bøll), men har noen erfaringer med.. butikken?

Dritfete er seriøst, om enn ikkje litt i dyraste laget.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Her kommer et dumt spørsmål: Har funnet en Les Paul Custom til 18k nå, med vinrød-finish(den fineste imo), men har ikke hørt om butikken før(en venn fant butikken).

www.dritfetegitarer.com

Siden de krever henting i Oslo så antar jeg at det må være någen lunde seriøst(om det ikke bare er bøll), men har noen erfaringer med.. butikken?

Dritfete er seriøst, om enn ikkje litt i dyraste laget.

Merkelig navn da :!:

Skrevet
Ordet baryton (som er den norske stavemåten) er hentet fra vokalverdenen, hvor mannsstemmer er inndelt i tenor (de lyse), baryton (i midten) og bass (de mørke/dype).

Geir :)

Finst det tenorgitar? :p

Ja. Tror jeg.

Skrevet (endret)
Haha, fyren er berre litt i overkant engasjert. :green:

Litt?, neeeijda.

Ellers var det mange fine gitarer, kamerat av meg vurderer og kjøpe en :)

Endret av WheelMan
Skrevet

Må si at jeg virkelig fikk sansen for de to øverste gitarene på dritfetegitarer.com.

Hadde jeg driti penger og hatt gitarevnene til Eric Clapton hadde fyren på dritfetegitarer.com hatt 2 mindre gitarer å skrive om :mrgreen:

Gjest Slettet-xZFMnIz6
Skrevet

Spelte forresten sigøynermoll på konsert i dag! :D

Skrevet
Ordet baryton (som er den norske stavemåten) er hentet fra vokalverdenen, hvor mannsstemmer er inndelt i tenor (de lyse), baryton (i midten) og bass (de mørke/dype).

Finst det tenorgitar? :p

Ja, det gjør det faktisk. Den har kortere skala enn vanlig gitarer, ca. 23", og bare 4 strenger. Kan stemmes som en gitar, men stemmes i kvint-intervaller.

Skrevet

Har en anbefaling til han som ville ha ny gitar. Velg en gitar med bryter for og veksle mellom single-coil og humbucker! Altså at gitaren har 2 humbuckere, men de kan brukes som single coil!

Jeg har en slik gitar. Kosta meg 5 lapper. (Jeg har Hagström Super Swede)

Gjest Slettet-xZFMnIz6
Skrevet

Prøvde ein Ibanez på lørdag. Veit ikkje kva han heitte, men han kosta rundt 8000kr og hadde to jack-utgangar! Eg spelte på to forsterkarar samtidig!

Skrevet

Nå gjetter jeg, men vil tro at Cocho spilte på en Ibanez med piezomikrofon i tillegg til magnetiske pickups. I alle andre tilfeller vil det være mer praktisk å splitte signalet senere.

Skrevet (endret)

Hvis signalet på de to utgangene er det samme er det bare en gimmick, men hvis det faktisk er to forskjellige signaler som NorthWave beskriver så er det opplagt meningsfullt å kunne velge separate signalkjeder på hver. For eksempel å kunne kjøre en effekt på den ene og ikke på den andre, ikke minst hvis du tar opp stereo.

Endret av tom waits for alice
Gjest Slettet-xZFMnIz6
Skrevet

Eg fekk opplyst at det var mikrofonar på stolen eller noko sånt, har aldri høyrt om det før. Det var også ein brytar for å bytta mellom utg. 1, 2 og begge, nesten som å bytta mikrofon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...