Gå til innhold

Erfaringer med Sony Cyber-shot DSC-P200 /DSC-P150?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tenkt å kjøpe meg et nytt digitalt kamera, så jeg har surfet litt rundt og kommet fram til Sony Cyber-shot DSC-P200:

 

7 megapixel

3x optisk zoom fra Carl Zeiss

 

 

Er det noen som har erfaringer med det? Er det å anbefale? Fungerer det greit? Er det god valuta for pengene? Har det greie innstillingsmuligheter? Og ikke minst: er bildekvaliteten god? Passer det for en ungdom som liker å ta natur- og landskapsbilder m.m?

 

Takker for alle svar!

Endret av Torehs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Andre erfaringer?

 

Er det mye forskjell på Sony Cyber-shot DSC-P150 i forhold til Sony Cyber-shot DSC-P200?

 

Er det mange greie innstillingsmuligheter?

 

Takker for alle svar!

Har nettopp fått P200. Det er en noen flere innstillingsmuligheter på P200. Bla. manuell hvitbalanse.

Har ikke fått testet det så mye, men er fornøyd så langt.

Lenke til kommentar

Hej,

 

Har Sony P200 ikke den samme 5 faste hvidbalance indstillinger som P150 jeg kan ikke se at der da er en forskel. Men den har ikke manual fokus som P150 har ikke at det er en nødvendighed tror jeg men ved det ikke.

 

Her er en sammenligning af de to kamera:

http://produkt.akamera.dk/vis_side_ved_sid...lign=Sammenlign

Har nettopp fått P200. Det er en noen flere innstillingsmuligheter på P200. Bla. manuell hvitbalanse.
Lenke til kommentar

Sorry skulle være:

 

Har nettopp fått P200. Det er en noen flere innstillingsmuligheter på P200. Bla. manuell hvitbalanse.

 

Hej,

 

Har Sony P200 ikke den samme 5 faste hvidbalance indstillinger som P150 jeg kan ikke se at der da er en forskel. Men den har ikke manual fokus som P150 har.

 

Her er en sammenligning af de to kamera:

http://produkt.akamera.dk/vis_side_ved_sid...lign=Sammenlign

Lenke til kommentar
Sorry skulle være:

 

Har nettopp fått P200. Det er en noen flere innstillingsmuligheter på P200. Bla. manuell hvitbalanse.

 

Hej,

 

Har Sony P200 ikke den samme 5 faste hvidbalance indstillinger som P150 jeg kan ikke se at der da er en forskel. Men den har ikke manual fokus som P150 har.

 

Her er en sammenligning af de to kamera:

http://produkt.akamera.dk/vis_side_ved_sid...lign=Sammenlign

Tror ikke informasjonen som du finner i sammenligningen er korrekt. Er ganske sikker på at P150 ikke har manuell fokus.

 

Har ikke testet P150 selv, men har lest om forskjellene forskjellige steder på nettet.

 

Forskjeller mellom P200 og P150 er

 

- Nytt design på kamerahus. P200 er blitt tynnere enn P150 og skal være bedre å

holde i.

- 2" LCD på P200 mot 1.8" LCD på P150

- LCD på P200 er bedre beskyttet enn på P150. I tillegg skal den oppføre seg bedre under forskjellige lysforhold.

- Power-knappen er nedsenket og lyser grønt når kameraet er på.

- Mikrofonen er flyttet til toppen på P200. På P150 sitter den foran.

- P200 har visstnok bedre A/D-konvertere for bedre dynamikk og mer detaljer, spesielt i dårlig belysning.

- Lukker er synkronisert med blitzen ved alle hastigheter. (Mulifg den er det på P150 også?)

- Setup-menyen er flyttet fra funksjonshjulet til menyene på P200. Setup ligger i alle menyene i M,P, Scene-modusene osv.

- P200 har manuell hvitbalanse (One Push), i tillegg til de faste på P150

- P200 har i tillegg fått Spot Focus og Center-weighted metering mode

- P200 har lavere batteriforbruk enn P150

 

Det er de forskjellene jeg kjenner til.

 

Edit Fokusmulighetene du har er Multi AF, center AF, 0.5 m, 1.0 m, 3.0 m, 7.0 m, infinity + Spot på P200. Kan ikke kalles manuell fokus,

Endret av olav74
Lenke til kommentar
- P200 har manuell hvitbalanse (One Push), i tillegg til de faste på P150

 

 

Det er super hvis den har fået en manuell hvitbalanse men jeg kan ikke finde beskrivelsen på sony's hjemmeside.

 

http://www.sonystyle.com/is-bin/INTERSHOP....0&TabName=specs

 

De snakker kun om de faste 5

 

• White Balance: Auto, Daylight, Cloudy, Fluorescent, Incandescent, Flash

 

Ikke om (One Push). Er det noget man kan indstille i menuen ?

Lenke til kommentar
- P200 har manuell hvitbalanse (One Push), i tillegg til de faste på P150

 

 

Det er super hvis den har fået en manuell hvitbalanse men jeg kan ikke finde beskrivelsen på sony's hjemmeside.

 

http://www.sonystyle.com/is-bin/INTERSHOP....0&TabName=specs

 

De snakker kun om de faste 5

 

• White Balance: Auto, Daylight, Cloudy, Fluorescent, Incandescent, Flash

 

Ikke om (One Push). Er det noget man kan indstille i menuen ?

Ja, det er One Push. Testet det nettopp innendørs, og da fyrte kameraet av blitzen når jeg valgte dette i menyen.

Det er faktiskt to menypunkter til, One Push og One Push SET.

Endret av olav74
Lenke til kommentar

Fikk mitt DSC-P150 i går kveld, er forholdsvis fornøyd jeg. Ble noen uskarpe bilder, men det er en brukerfeil ikke en kamerafeil (ustø).

Men liker alt ved dette kameraet... bare følelsen i handa er veldig go.. liker det!:)

 

Men kanskje litt offtopic:P

Lenke til kommentar

Du skal bare være opmærksom med at den har nok det samme problem som P150’en med at give uskarpe/”blurry” billeder speciale lige i starten. Med det er ikke noget med selve kameraet at gøre men at man kommer til at bevæge kameraet mens billedet er taget. Man skal lige vænne sig til at holde den helt stille i hånden. Det skyldes at den i auto mode har det med at gå op til lukke tid 1/40 (relativ lang åbning og da kommer ikke ”shake alert” den kommer ved 1/30 hvis jeg husker korrekt) og derfor må man ikke bevæge hånden mens man tager billedet. Hvis det er et problem kan man gå ind i manual mode og stille lukke tiden til 1/50 så opstår problemet ikke, men så skal man være i manual mode. Men med lille øvelse kommer det... Ellers et super kamera. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...