Gå til innhold

Prosjektor til under 10.000,-


Anbefalte innlegg

Hei.

Vet det finnes en god del tråder om dette emne, men jeg velger og lage en ny uansett.

 

Jeg har vel alltid hatt lyst på en prosjektør, og nå har jeg igjen 11.000,- fra konfirmasjonen min i fjor, så hvorfor ikke bruke de når jeg har dem? :roll:

 

Jeg er vel stokk dum når det gjelder lyd og bilde, dermed kan jeg INGENTING om prosjektører.

 

Er på jakt etter en som kan kobles til DVD, parabol, PC, PS2, Xbox, etc., men det kan vel alle(?)

Om det spiller noen rolle, så kan jeg få det helt mørkt i stua mi, og prosjektøren skal bli brukt til video og spill.

 

Er det noen fordeler/ulemper med 4:3 og 16:9? Hva mener dere er best?

Jeg trenger vel et skikkelig lerett, mors gamle laken gir vel ikke gode bilder?

 

Har sett litt på benq 5120, er den å annbefale?

 

Og til slutt, hvilken nettbutikk skal jeg velge?

 

Hjelp nå en som ikke kan et snev!;)

Takker for all hjelp!

Endret av emoWEB
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...
Du må nok kjøpe 16:9 vist du skal bruke den til film. Du bør fint kunne skafe deg ein DLP prosjektor og siden du har 11k. Det er ein fordel vist du skal bruke den til film osv.

Må da ikke ha en 16:9 prosjektør. jeg har en 4:3 som fint kan vise både widescreen og 4:3.

 

Infocus har noen gode DLP under 11K og lerret finner du på lerret.no

Lenke til kommentar
Må da ikke ha en 16:9 prosjektør. jeg har en 4:3 som fint kan vise både widescreen og 4:3.

Joda, men det er jo ingen vits å kjøpe masse pixler man ikke kommer til å bruke. Jeg har også en 4:3 projektor (XGA), og den fungerer forsåvidt fint til film da den har 576 linjer (samme som PAL) i 16:9. Jeg hadde dog ikke vært i tvil hvis jeg skulle kjøpe ny projektor i dag (det er ikke aktuelt da jeg fikk ny projektor for to dager siden ;) ), jeg hadde valgt 16:9.

 

Trådstarter: Hvis du har planer om å kjøpe 5120 bør du få testet den først, da den visstnok har en del regnbueproblemer.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...