sigen Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 Finnes det et program for å konvertere video-filer fra f.eks. divX til WMA? Jeg får nemlig ikke til å spille av brente DVD`er eller CD`er i DVD-spilleren her hjemme, selv om jeg klarte det på en versjon av "Jackass the movie". Den var vel i WMA format, men alle filmene mine er i divX, og det vil ikke DVD-spilleren spille av, men den spiller av WMA står det på den.
Musty Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 det første du kan gjøre er å prøve google.. søk på f. eksempel "divx to wma" (hvis du prøver uten " vil den fjerne ordet to). Hvis ikke du finner noe da, prøv wma divx converter. Du kan også sjekke www.divx-digest.com, der har de masse greier for å gjøre slike ting..
mandela Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 (endret) kan ikke ha vært wma fordi wma = windows media audio, kanskje wmv (windows media video)? hva angår brente dvder, har du prøvd både dvd+r og dvd-r plater? (jeg regner med at du snakker om faktisk dvd videoformat brent på dvd?), dersom ja, kan du prøve å endre bitsetting / booktype for dvd-r slik at platene blir brent som dvd-rom dersom dvd brenneren din har støtte for dette. Endret 12. mars 2005 av modellmakt
sigen Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Skrevet 13. mars 2005 (endret) Det står WMA på den, sjekket nettopp. Men på fronten (dekselet til drevet) står det at den spiller av DVD-RAM, hvordan brenner jeg en film slik? Forsto ikke helt hva du mener modellmakt, men jeg har bare prøvd med DVD-R-plater, vet ikke hva CD`ene er, men den ene funket (finner den ikke igjen, så jeg kan ikke sjekke hvilket format filmen er i) og den neste, med en film i divX-codec funket ikke. EDIT: Fant denne siden, hvilket format burde jeg velge? DIVX to AVI DIVX to DIVX (sier seg selv at dette ikke er rett) DIVX to DV DIVX to GIF DIVX to MKV DIVX to MOV DIVX to OGM DIVX to XVID DIVX to WMV Endret 13. mars 2005 av sigen
sigen Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Skrevet 16. mars 2005 Takk for svar, men lurer på om det ikke skal være AVI heller? Har hørt at det skal funke fint. Men, jeg får vel bare prøve noe da, og melde ifra her om hva som funket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå