Gå til innhold

Bytte av hardware, må OS innstalleres på nytt ?


Anbefalte innlegg

Heisann !

 

Har en rimelig grei maskin nå, men mye vil ha mer sies det, og jeg er vel en sånn :p Tenker meg å investere litt igjen til rett etter nyttår nesteår i litt nye deler. Har lyst på nytt hk enten med AMR(om det har kommet) eller med SLI. Så skal jeg bytte til A64 CPU, hvilken vet jeg ikke ennå. Jeg bare lurer på om jeg da må innstallere OS på nytt for jeg skal jo bruke mine gamle disker, eller det plug 'n play :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Litt i det tidligste laget ja ;) prisene har nok sunket og ny teknologi har nok ankommet om et år, så kanskje lurt å vente litt? :)

 

Hvis du i det hele tatt klarer å komme inn i windows etter å ha byttet ut alt hardware, så blir det nok ganske så ustabilt. Alle mine forsøk på å ikke formatere etter HK bytte har endt opp med en grusomt blå skjerm. Du tjener nok en hel del ytelse på å formatere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Skal du over fra 32-bits CPU til 64-bits, BØR du reinstallere.

Skjønner ikke hvorfor folk spytter inn 1000-vis av kroner i ny hardware hvis ikke de er intreressert i å hente max ytelse ut av det. Komplett reinstall er gjort på under 3 timer, dersom du har det du trenger liggende.

 

Det gir garantert _minst_ trøbbel og _mest_ stabil maskin dersom du reinstallerer.

Lenke til kommentar

Det kommer jo ann på OS da. Det alle snakker om her er windows reinstall eller format. Det lønner seg ikke å sette inn mye nytt hw pga windows registry som har all info om hw og drivere.

 

litt ot

Er det snakk om linux som os har ikke samme oppsett, så der går det faktisk, og jeg har gjort det selv uten problem.

 

edit: ser heller ikke helt problemet med å formatere og instalere windows på nytt. Som Serpensis uttrykker er en gjerne på utkikk etter bedre ytelse.

Endret av zeltex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...