Gå til innhold

gjømma programmet mitt i Process lista

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

kossen kan eg gjømma programmet mitt i process listå(task manager)

det eg tenkte hva og subclassa process list boksen(SysListView32) og så bare kasta alt som har med mitt programm å gjør, det eg lure på, e kossen kor kan eg sjekka ka som e mitt programm og ka koder eg ska se itte... någen ide?

Endret av Richard87
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å subclasse denne listen i taskmgr.exe er en mulighet - men det utelukker ikke at programmet kan vises i eksempelvis tasklist eller programmer med samme funksjonalitet som taskmgr.exe. Det er således nokså usikkert om en slik omfattende prosess egentlig vil være umaken verd, men dersom du ønsker å gjøre dette, kan du se nærmere på dette.

En annen metode er å registere programmet som en såkalt service. Eksempler på hvorledes å gjøre dette, finner du her:

http://www.freevbcode.com/ShowCode.Asp?ID=4317

http://support.microsoft.com/kb/175948/EN-US/

http://www.firedaemon.com/

Skrevet

e DLL injection einaste mulighet for og subclassa noge i et annet program? isåfall, kossen kan eg finna index verdien te mitt programm i task mgr'en's process list? og dereter sletta den linjå?

Skrevet

koffor? kunn for løye, bruke ett eksempel som mange kansje kan "føla seg hjemma i", for og se kossen te kan gjørs...

poenget e og læra og brukka sendmessage samen med strings...

Skrevet (endret)

dete har eg fått te te nå:

Private Sub Form_Activate()
Ret = FindHwnd(TaskClassName, TaskClassText)
Ret = EnumChild(Ret, "Processes")
Debug.Print Ret
Dim sBuffer As String
sBuffer = "explorer.exe" & vbNull

Dim Info As LVFINDINFO
With Info
   .Flags = 8
   .psz = sBuffer
End With
Ret = SendMessage(Ret, LVM_FINDITEM, ByVal -1, Info)
Print Ret
End Sub

men kver gang eg skjøre koden så crashe task manageren:(

her e koden for LVFINDINFO

Private Type LVFINDINFO
   Flags As Long
   psz As Long
   lParam As Long
   pt As Long
   vkDirection As Long
End Type

Endret av Richard87
Skrevet

I Windows NT kan ikke programmer lese minne allokert av andre programmer direkte - Task Manager får rett og slett ikke tillatelse til å lese variabelen du deklarerte. Det du må gjøre, er å allokere minne innen rekkevidde av Task Manager, eksempelvis i dette programmets minneblokk, og dernest benytte WriteProcessMemory for å skrive informasjonen til minnet. Endelig må du overlevere pointeren til denne minnedelen i lParam.

Skrevet

eg får aldri WriteProcessMemory te og funka:(

Public Function WriteMemory(ByVal hProcess As Long, ByVal sData As String, ByVal Address As Long) As Long
Dim Ret As Long
Ret = WriteProcessMemory( _
   hProcess, _
   Address, _
   StrPtr(sData), _
   LenB(sData), _
   0&)
WriteMemory = Ret
End Function

alt e sånn det ska ver, og eg får et lang tall fra VirtualAllocEx..(som eg tippe e addressen)

Ret e alltid 0

alle de andre verdiene e det de ska vær...

Skrevet

Hvilken feilmeldingsnummer får du dersom du kjører GetLastError etter du har eksekvert funksjonen:

Private Declare Function GetLastError Lib "kernel32" () As Long

Skrevet (endret)

Sorry, eg fant ut at det va ikkje WriteMemory funksjonen som va feil, men CreateSpace(VirtualAllocEx)

når eg testa GetLastError fek eg 0:(

Public Function CreateSpace(ByVal hProcess As Long, ByVal lSize As Long) As Long
Dim Ret As Long
Ret = VirtualAllocEx(hProcess, vbNull, lSize, MEM_COMMIT, PAGE_READWRITE)
'Ret = VirtualAllocEx(hProcess,0& , lSize, MEM_COMMIT, PAGE_READWRITE)
CreateSpace = Ret
End Function

:no:

Endret av Richard87
Skrevet (endret)

kunne eg lagra variablane i mitt programm som virutellt minne, og så kunne taskmgr henta variablene derifra, eller må eg lagra de i taskmgr sitt minne?

[EDIT]

VirtualAllocEx feile ALLTID både med TaskMgr som Pid/hProcess og med mitt eg programm sit Pid/hProcess

Endret av Richard87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...