Gå til innhold

17" eller 19"


runnis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

19 er best til spill. Ingen tvil om det. Jeg hadde før 15" LCD og satt lenge på gjerdet og ventet på at dem større skjermene skulle bli billige og gode.

 

Jeg tittet på en 17" i spill..En kamerat av meg hadde en. Nja..det var jo større, men jeg ble ikke imponert akkurat. Så jeg ventet lenger....

 

Nå er 19 like bra som 17 til spill. Når det gjelder ytelse osv....

 

Jeg valgte å kjøpe en 19" og himmel og hav for en deilig opplevelse i forhold til 15".

 

Konklusjon: Eneste grunn til at du velger 17 framfor 19 er ett tusen kr i prisforskjell. Mangler man den ekstra tusenlappen så har man ikke valgt. Men å kjøpe en 17 er ikke det lureste man gjør.

 

Både 17 og 19 har maks oppløsning på 12xxX10xx, men man trenger ikke 16xx i spill. Da blir skirften i spillene mikroskopisk, samtidig som kun de beste skjermkortene i dag takler en oppløsning på 16xx uten å oppleve "heavy-fps-drops"

Lenke til kommentar

Som gamer73 såvidt nevner, så har begge skjermene like stor arbeidsflate. Dette vil si at skjermene viser like mange pixler, mens 19" sprer disse over større overflate enn 17".

 

Til spill har 17" hatt et generellt overtak pga av at disse har hatt raskere oppdateringsrate enn 19". Dette er i ferd med å jevne seg ut slik at dette ikke trenger å spille inn på beslutningen din om du kjøper en av de nyeste 19" modellene med raskt panel.

 

Personlig ville jeg gått for en 17" pga av lavere pris, og siden 19" ikke viser flere pixler enn 17". Da vil du få litt penger tilovers som du feks kan bruke på et nytt skjermkort :)

Lenke til kommentar

Akkurat det at 19 strekker ut pixlene er sikkert greit det...men du vil ikke merke noe til det.

 

En 17 er rett og slett for lite vil jeg si! Man får ikke den innlevelsen i spillet som man får med en 19". Tenk på at du skal ha den skjermen i en 3-5 år...og da bør du ikke satse feil her. Et skjermkort er noe du bytter ut hvert 1-2 år, så man må ikke spare på skjermen for å ha penger til bedre skjermkort..det blir galt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...