Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skal kjøpe meg et 1GB CF II kort og sliter litt med å finne ut hvor kjappe enkelte kort er. Jeg har egentlig bestemt meg for:

 

Sandisk 1024MB Compact Flash Extreme III - Kr.: 1080,-

- 10 års garanti Leser/skriver 20/20 MB/s

 

Hvorfor oppgir mange bare f.eks: speed x80? Dette sier meg egentlig ingenting, men jeg går ut i fra at dette er lesehastigheten, men skrivehastigheten er minst like viktig.

 

Noen anbefalinger og tips der ute? Jeg skal bruke minnekortet i Nikon D70.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har i alle fall et kort som holder tritt med D70en din om du kjøper dette. Skrivehastighet på 20MB i sekundet er mer enn det kameraet ditt produserer, selv i seriebilde med RAW.

Men prisene på CF kort har falt drastisk det siste året skjønner jeg... Jeg betalte 1681 for 2 stykk 256 SANDISK Ultra II fra XD i April i fjor..

Lenke til kommentar
Hei

Her hos Rob Galbraith har du noe å sammenligne noen forskjellige CF kort med til D70.

 

:) Per

Det ser trygt ut å velge Extreme III da ser jeg:) Finnes det noen "read speed" tester fra D70? Jeg har kjøpt en intern CF I/II kort-leser så jeg har uansett kjapp overføring. Greit å lese litt tester uansett.

Lenke til kommentar
Hei

Her hos Rob Galbraith har du noe å sammenligne noen forskjellige CF kort med til D70.

 

:) Per

Det ser trygt ut å velge Extreme III da ser jeg:) Finnes det noen "read speed" tester fra D70? Jeg har kjøpt en intern CF I/II kort-leser så jeg har uansett kjapp overføring. Greit å lese litt tester uansett.

Har ikke satt meg så nøye inn i dette, så lenge du velger Sandisk og Lexar tror jeg du er rimelig sikker, har også hørt om ett som heter Ridata som skal være bra og rimelig.

Du kan også se lignende diksuskjon på Foto.no Ligger flere under foskjellige emner.

 

Jeg har bare ett 512mb Lexar 80x og ett som er "sydenvare" et Toshibaprodukt.

 

Jeg legger ikke stor vekt på dette men kjøper nok kort av velkjent merke. Etter at jeg kjøpte Lexarkortet så jeg at dette var ett bra kort for D70

 

:thumbup: Per

Endret av perah
Lenke til kommentar

Jeg har TwinMos 70x, men befinner meg i et definitivt mindretall her på Forumet. Det er opplest og vedtatt at man "bør" kjøpe Lexar og Sandisk fordi de varer mye lenger og er mye sikrere. Jeg har ingen problemer med mitt kort og det er lynraskt, men ett kort gir selvsagt ikke grunnlag for statistikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...