Gå til innhold

Abit-hk og lysglimt/lyn Qtek-kabinett - ødelagt?


Anbefalte innlegg

jeg og en venn skulle sette i sammen en maskin så når jeg var ferdig skulle vi starte den og så startet den ikke, men hovedkortet (Abit av8 guru) var noen tall på det var: 0.2 og 3 så sa vennen min at jeg skulle holde inne knappen men da kom det et lys i strømforskyningen og det luktet brent :( men spørsmålet er var det strømforskyningen eller var det hovedkortet jeg har prøvd med en annen psu men det kom det samme

 

Kan dere PLIZ hjelpe meg??

:cry:

Endret av ponke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg og en venn skulle sette i sammen en maskin så når jeg var ferdig skulle vi starte den og så startet den ikke, men hovedkortet (Abit av8 guru) var noen tall på det var: 0.2 og 3 så sa vennen min at jeg skulle holde inne knappen men da kom det et lys i strømforskyningen og det luktet brent :( men spørsmålet er var det strømforskyningen eller var det hovedkortet jeg har prøvd med en annen psu men det kom det samme

 

Kan dere PLIZ hjelpe meg??

:cry:

umulig å si med en sånn forklaring.

 

Mest sannsynlig er det noe galt.. Er det kortslutning noe sted?

 

Qtec er ikke allverden av kvalitet, men dette høres ut som noe virkelig "umulig"

Endret av torkelma
Lenke til kommentar
jeg og en venn skulle sette i sammen en maskin så når jeg var ferdig skulle vi starte den og så startet den ikke, men hovedkortet (Abit av8 guru) var noen tall på det var: 0.2 og 3 så sa vennen min at jeg skulle holde inne knappen

 

Har du bilde av den knappen?

Hørtes veldig merkelig ut.

Lenke til kommentar
knappe = av/på knapp.

men hva mener du tag1?

 

EDIT: er det garanti hvis hovedkortet er ødelagt?

Det er ingen sammenheng mellom kortslutning i strømforsyning og av/på knappen.

 

hmm

 

Jeg ville prøvd Qtecen på et annet kort, evt. som en annen nevner, tatt alt ut av kassa og gjørt med min. komponenter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
men abit av8 uguru socket 939 gf4 to rambrikker (pc3200) amd athlon 64 3000+ krever det mer enn 200 watt?

Ehhh.. ja... særlig dersom det også sitter ett "fett" skjermkort i... som du kanskje glemte å nevne?

Lenke til kommentar
knappe = av/på knapp.

men hva mener du tag1?

 

EDIT: er det garanti hvis hovedkortet er ødelagt?

Stort sett ingenting som heter garanti når brukeren selv ødelegger det, uansett hvor uheldig dem var.

 

Forandret forøvrig emnefeltet ditt til noe mer forståelig.

 

Anbefaler, som andre har sagt, at du stripper maskinen ned til det nødvendige, monterer det utenfor kabinett på en passende benk eller lignende, og tester, om du har mulighet til det, med to forskjellige strømforsyninger, og sjekker også strømforsyningen (din) på et annet hk (men kun i tilfelle du vet at din psu fungerte bra før, om den er ny skulle jeg ikke turt å testa den på noen annens hk). Ser jo også ut som du har seriøst overvurdert kapasiteten til strømforsyningen, jeg vet ikke hva som går fanden da, men kan jo ha noe med det å gjøre...

 

Mvh ponke

Lenke til kommentar
men abit av8 uguru socket 939 gf4 to rambrikker (pc3200) amd athlon 64 3000+ krever det mer enn 200 watt?

Ehhh.. ja... særlig dersom det også sitter ett "fett" skjermkort i... som du kanskje glemte å nevne?

Fikk du startet med 200W ? Minst over 350W skulle du ha hatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...