Gå til innhold

Bestille spill fra Play - hvordan er tollgrensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg tenkte på og bestille 2 Xbox spill fra play.com. De har tilbud, 2 stk. for £28. Det blir da £14 per stk, som er under 200 kroners grensa. Men sender play disse da hver for seg, og setter verdien til £14 på hver av de? (det ene jeg tenker på koster egentlig £17.99 som er over grensa). Eller setter de hele verdien til £28? For da kan jeg vel bare glemme det?

Er forresten tollgrensa for slike ting fortsatt 200 kroner?

(for ordens skyld; det er MX Unleashed og Colin 2005 jeg tenkte å bestille)

EDIT: jeg ser de har ett annet bilspill jeg har lyst på også; Project Gotham Racing 2. Hvilket bilspill er det beste av det og Colin 2005? Jeg liker både "vanlige" bilspill og rallyspill - hvilket gir mest kjøreglede? :D

Endret av Duddits
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tollgrensa er 200kr for kjøp av varer fra utlandet. (bortsett fra om det blir sendt som gave fra privatperson, da er grensa 1000kr)

Play har faktisk hatt en tendens til å sende spill/ filmer (om du bestiller flere varer i samme bestilling) i hver sin pakke.

Det er jo selvfølgelig en risk for at de sendes sammen, men 300kr for 2 spill er jo uansett abslutt verd prisen om spillene er gode! :) (om spillene sendes i samme pakke, vil du få ca. 150kr ti sammen med moms, fortolling, osv)

Endret av MeTa][iC
Gjest Slettet-1aOK6q6F
Skrevet (endret)

En liten webside jeg har lagd.. som viser tollvesenet sine tollkurser

http://para.noia.com/valuta/

ps. sikkert treig side :cry:

nå hadde vært greit om den hadde fungert da :p

beklager

google etter tollvesenet og kurser så finner du deres versjon iallefall :D

Endret av Slettet-1aOK6q6F
Skrevet

Du kan være ganske sikker på at de både sender spillene i hver sin pakke og setter verdien til £14 - Play har alltid vært til å stole på når det gjelder sånt noe.

Skrevet (endret)

Hvis man betiller fra play.com, må man betale noe mer en bare for spillet?

Jeg tenkte jeg skulle bestille dette spillet. Hvor mye blir dette i norske kroner?

Endret av TheWiz
Skrevet

Hvis det er EN pakke med to spill i (slik som filmpakkene de pleier å selge (eksempel)), så vil de selvfølgelig sendes i en pakke, siden de er en pakke.

Hvis det er to forskjellige spill, der du kan "plukke to spill for X kr", vil de alltid bli sendt i hver sin pakke fra Play.com.

Hos Play.com er prisen inkludert frakt, og det er ingen måte å få frakten utenom på regningen!

Tollgrensen i dag er pr. pakke ca 16,94 pund ifølge http://www.xe.com/ucc/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...