Gå til innhold

Angående ukens tilbud på Netshop.no


Anbefalte innlegg

Jeg var på jakt etter et par nye harddisker, og ble veldig glad da jeg så at Netshop nettopp denne uken hadde ukens tilbud på Seagate 250GB S-ATA 7200RPM harddisk NCQ.

Jeg stusset litt på at de hadde ukens tilbud på ett produkt de enda ikke hadde på lager, men siden det stod Bekreftet 08.03.05 så tenkte jeg jo at dette ikke ble noe problem.

 

Men nå stakk jeg innom siden til Netshop i dag, og hva står det på produktet nå? Jo: Ubekreftet 14.03.2005 :mad:

 

Dette er jo egentlig bare en bagatel for diskene er kjøpt med tanke på TG05, men det er alikevel irriterende at Netshop endere en bekreftet dato til en ubekreftet, og har de i det hele tatt lov til å skrive bekreftet når de tydligvis ikke hadde noen bekreftet dato?

 

 

Jeg kan ikke bevise at det faktisk stod Bekreftet 08.03.05 for jeg har ikke tatt noen skjermdump ol

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er dessverre vanlig hos Netshop.

Hadde nettopp en større runde med de ang endringer av bekreftet datoer.

Bestilte et hovedkort som stod bekreftet inn.

Dette ble så endret, og i en hel uke endret de bekreftet datoen fra dag til dag. Utrolig frustrerende fremfor å bruke ubekreftet frem til de FAKTISK har bekreftet leveranse dato :no:

Har sett flere tråder med tilsvarende erfaringer, synd de driver med dette siden de ellers er meget bra.

Lenke til kommentar
Det er bare 5 dager til dem kommer inn, og til den prisen, er dem jaggu verdt å vente på....

Dette er jeg enig i, men du er sikkert også enig i at det er irriterende?

 

Og for all del: Netshop er en knakede god butikk med mange fine tilbud og bredt utvalg og som jeg nevnte i første post så er dette egentlig bare en bagatel, men en veldig irriternde bagatel :(

Lenke til kommentar

Hei dere!

 

Dette med ankomstdatoer til lager kan nok være litt forvirrende til tider, men skal prøver å redegjøre litt kort for hvordan det fungerer.

 

Vi har flere innkjøp på èn og samme vare og dette gjør at vi vil få mottak av denne varen flere ganger. På våre nettsider vil alltid første mottak være oppført (basert på dato) så sant det er varer tilgjengelig i fra det innkjøpet. Men får vi inn 10 stykker, og alle 10 er forhåndsbestilt så vil neste mottak vises igjen.

 

Det som eksempelvis kan skje er at du titter på et produkt som har bekreftet ankomst 10.03 på våre nettsider. Vi får f.eks 10 stk. av dette produktet den 10.03 og 9 er allerede bestilt av kunder. Så fort den 10. kunden bestiller det siste produktet tilgjengelig ifra det innkjøpet vil datoen endre seg til en ny dato som kan være 22.03. Da får vi altså 10 stk. den 10.03, men siden alle er forhåndsbestilt vises ikke denne datoen på våre nettsider.

 

Ble det vanskelig? Viktig er det også å huske på at vi er en telefon eller e-post unna hvis du lurer på hvordan dette fungerer og når en vare er tilgjengelig.

 

Mvh,

Andreas S, Netshop

Lenke til kommentar

Neida, dette ble ikke for vanskelig å forstå så takk for oppklaringen :)

 

Men da har jeg ett annet spørsmål: Er det ikke litt "risikabelt" å sette ett produkt som harddisker som ukens tilbud hvis dere vet at dere bare får inn f.eks 10 eksemplarer til den datoen dere har oppgitt?

Når dere har et så knakende godt tilbud som dette så vet dere vel at de vil gå unna som varmt Hvetebrød :p

 

Hadde det ikke vært en god idè da og sette opp flere leveringsdatoer, som f.eks å skrive:

 

Bekreftet 08.03.05 - 10 stk

Ubekreftet 14.03.05 - 20 stk

 

Eller er ett slikt system umulig å få til?

Lenke til kommentar

Jeg bestilte den disken igår. Da mener jeg det sto bekreftet 08.03, men når jeg sjekket kundekontoen idag sto det usikker lev.dato 10.03. Hellslayer: Bra forslag! Tenkte jeg skulle ha disken til helga, men det kan kanskje holde hardt. Burde vært flere disker tilgjengelig når det er ukens tilbud.

Lenke til kommentar

Alle som har bestilt, og klager på harddiskleveringstiden skulle ikke fått lov til å bestille. Da mener jeg de som klager på at de må vente, ikke de som synes at lagerstatus er noe "dårlig". Er det så vanskelig å vente litt får dere heller kjølpe den en annen plass. F.eks. i en butikk for man får den med en gang rett i hånda. Det er min mening, og synes det er bra av Netshop med slike tilbud. Og så gode tilbud vil alltid bli fort utsolgt, og leveringstiden vil være noe lengre enn vanlig. Skulle likt å sett de personene som fikk igang slike tilbud med uendelig stort lager av de mest populære hardwareproduktene som finnes.

Lenke til kommentar
Neida, dette ble ikke for vanskelig å forstå så takk for oppklaringen :)

 

Men da har jeg ett annet spørsmål: Er det ikke litt "risikabelt" å sette ett produkt som harddisker som ukens tilbud hvis dere vet at dere bare får inn f.eks 10 eksemplarer til den datoen dere har oppgitt?

Når dere har et så knakende godt tilbud som dette så vet dere vel at de vil gå unna som varmt Hvetebrød :p

 

Hadde det ikke vært en god idè da og sette opp flere leveringsdatoer, som f.eks å skrive:

 

Bekreftet 08.03.05 - 10 stk

Ubekreftet 14.03.05 - 20 stk

 

Eller er ett slikt system umulig å få til?

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor folk vil vite om alle leveransene Netshop har av varer, hvor alle varene allerede er bortbestillt? Det er jo dato for første ledige produkt som er interessant. "Hvis jeg bestiller nå, når kan jeg få / regne med / håpe på å få varen?" ...

 

Det er jo totalt uvesentlig når alle andre før sine harddisker. Leveringsdatoer i fremtiden er jo heller ikke fryktelig interessant heller. Når jeg bestiller en harddisk, driter jeg jo egentlig litt i når alle andre får sin harddisk... Det kan kanskje være litt nyttig om en vare risikerer å bli utsolgt over lengere tid, men det skjer ikke ofte.

 

Grip sjangsen når du har den mener nå jeg.

Lenke til kommentar

Får vel slutte å klage jeg nå, for jeg ser at Netshop har tryllet frem 4 nye disker så ordren min er til plukking nå :p

 

Du har et poeng der ufo: Det er kanskje rett og slett unødvendig å vite når de får inn nye varer på absolutt alle varene, men:

Hva om i alle fall hadde lagt med et lite notis eller en liten "advarsel" om at de f.eks får inn kun et begrenset opplag av den varen det gjelder, men at det er sendt bestilling på fler?

 

Jeg mener at det er noe mange mennesker ville satt pris på da de handler, i stedet for å finne ut dagen etter at varen skulle ha kommet inn at de må vente i nye 10 dager f.eks.

Og dette er noe de i hverfall burde gjøre på "hotte" ukens tilbud produker noe som denne harddisken jo er :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...