Gå til innhold

Installasjonsproblem med Ubuntu


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kast Ubuntu og datamaskinen, flytt til Sibir, bli venn med en tiger. Datamaskiner og det moderne samfunn funker ikke, men skaper masse unødvendige problemer, og muligens masse massmordere.

 

Unnskyld, bare litt sur fordi; installerte nvtv,,,---, så X funker ikke plutseloig, etter timer i kommandolinje og lynx (nyttig lite møkkaprogram) er jeg altså tilbake i X og Firefox, men får enda ikke til å spilla av den der filmen til TV'en. Faans driit. Unnskyld

 

Om noen har en pakketur til steinaldern eller kollektivt protest-selvmord er jeg med. Kanskje

 

Unnskyld at jeg bare syter og ikke hjelper. ok:

 

Sjekka md5-sum?

Prøv å brenn Ubuntu på nytt, kanskje med lavere hastighet.

 

Så Dram, par jointer, noen å holde i hånda, og en bønn til favoritt-gudinna

Lenke til kommentar
Kast Ubuntu og datamaskinen, flytt til Sibir, bli venn med en tiger. Datamaskiner og det moderne samfunn funker ikke, men skaper masse unødvendige problemer, og muligens masse massmordere.

 

Unnskyld, bare litt sur fordi; installerte nvtv,,,---, så X funker ikke plutseloig, etter timer i kommandolinje og lynx (nyttig lite møkkaprogram) er jeg altså tilbake i X og Firefox, men får enda ikke til å spilla av den der filmen til TV'en. Faans driit. Unnskyld

 

Om noen har en pakketur til steinaldern eller kollektivt protest-selvmord er jeg med. Kanskje

 

Unnskyld at jeg bare syter og ikke hjelper. ok:

 

Sjekka md5-sum?

Prøv å brenn Ubuntu på nytt, kanskje med lavere hastighet.

 

Så Dram, par jointer, noen å holde i hånda, og en bønn til favoritt-gudinna

:thumbup:

 

Si i fra hvis du finner noen som skal.. jeg er med!

Lenke til kommentar
Unnskyld, bare litt sur fordi; installerte nvtv,,,---, så X funker ikke plutseloig, etter timer i kommandolinje og lynx (nyttig lite møkkaprogram) er jeg altså tilbake i X og Firefox, men får enda ikke til å spilla av den der filmen til TV'en. Faans driit. Unnskyld

Hvorfor bruker du ikke nVidia driverene? Et par linjer i configfilen til X og du har TV ut.

Lenke til kommentar
Lasta ned I386-ISO til Ubunu som feilar under installasjon.

Installasjonen blir ståande å "blinka" mellom 10 og 14 % (fram og tilbake) med meldinga:

Retrieving e2fsprogs-udeb

 

Forslag til løysing?

Dette skjedde da jeg skulle installere Ubuntu for andre gang, den bare sto og blinka slik som din gjør. Jeg brant ut plata på nytt med lavere fart og da funka den glatt.

 

Sikker på at du har tatt riktig ISO, er jo 32 og 64 bits intel + AMD. Vet ikke om det har noe å si iogmed jeg aldri har prøvd meg på 64-bits på min 32-bits maskin :)

 

 

Og mht signaturen min, beklager for det. Hadde vist ikke fått helt med meg det punktet :p

Endret av Polmen
Lenke til kommentar
Unnskyld, bare litt sur fordi; installerte nvtv,,,---, så X funker ikke plutseloig, etter timer i kommandolinje og lynx (nyttig lite møkkaprogram) er jeg altså tilbake i X og Firefox, men får enda ikke til å spilla av den der filmen til TV'en. Faans driit. Unnskyld

Hvorfor bruker du ikke nVidia driverene? Et par linjer i configfilen til X og du har TV ut.

 

Jeg bruker i grunn nvidia-driverne, og antok vel at nvtv og nvidia-driverne samarbeida.

Har prøvd mye forskjellig. Så langt funker ikke X så lenge jeg har TVen tilkobla datamaskinen. Bare jeg kobler fra ledningen til TVen kommer jeg ihvertfall inn i X. (kortet er Winfast A6600GT THD, ledningen til TVen er todelt, en hdtv-kabel fra maskinen og svideo fra hdtv-kabelen til tv'en)

- Blir selfølgelig glad hvis noen har har en kode til XF86Config-4 som hjelper meg.

Lenke til kommentar
Lasta ned I386-ISO til Ubunu som feilar under installasjon.

Installasjonen blir ståande å "blinka" mellom 10 og 14 % (fram og tilbake) med meldinga:

Retrieving e2fsprogs-udeb

 

Forslag til løysing?

Dette skjedde da jeg skulle installere Ubuntu for andre gang, den bare sto og blinka slik som din gjør. Jeg brant ut plata på nytt med lavere fart og da funka den glatt.

 

Sikker på at du har tatt riktig ISO, er jo 32 og 64 bits intel + AMD. Vet ikke om det har noe å si iogmed jeg aldri har prøvd meg på 64-bits på min 32-bits maskin :)

 

 

Og mht signaturen min, beklager for det. Hadde vist ikke fått helt med meg det punktet :p

Eg trur det er eit problem med PCens hardware. Då Ubuntu feila, gjekk eg vidare med distribusjonen Slackware 10.1 som også feila. Dette er diskutert her.

 

Maskina er ein Pentium Celeron og eg har i386-versjonen av ISO-fila.

 

Kvifor Mandrakelinux (10.1) sklir glatt inn, mens Ubuntu og Slack feilar, vites ei. Eg trur likevel at installasjon av både Ubuntu og Slack ville fungert om eg hadde montert ein ny CD-ROM-spelar i maskina.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...