Gå til innhold

Kan noen anbefale "lydløse" vifter til meg...?


Anbefalte innlegg

Jeg har noen vifter i maskinen min som jeg synes støyer litt for mye, og vurderer derfor å sette inn noe mer stillegående.

 

Det er snakk om

  • CPU-vifte. Prosessoren er en Intel P4 2.6GHz Northwood-C
  • Skjermkort-vifte. Skjermkortet er et Sapphire Radeon 9600 Pro Atlantis
  • Chipset-vifte. Hovedkortet er et MSI 865PE Neo2-FIS2R(MS-6728)

Jeg har kikket litt på

Hva burde jeg gå for?

Har noen evt. andre (bedre) anbefalinger?

 

(Jeg er primært interessert i en støyreduksjon. Temp. inne i kassen er drøyt 40 grader (med standard AOpen PSU-vifte) og CPU holder snaut 40 grader (med standard Intel Boxed-vifte), så det er en fordel om "erstatningene" i hvert fall ikke lar det bli varmere. Maskinen er ikke overklokket.)

 

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm... Det var ikke så veldig mye respons jeg fikk... :no:

 

Vel, kanskje noen kan svare meg på dette:

  1. Zalman CNPS5700D-Cu eller Zalman CNPS7000B-AlCu? CNPS7000B-AlCu er vel uten tvil(?) bedre, men også dyrere. Jeg er ellers klar over at det finnes en Cu-utgave av CNPS7000B, og at det finnes en 7700-utgave som er større, men nå er det disse det står om...
  2. Zalman ZM80D-HP eller den noe rimeligere Zalman ZM80C-HP?

Det er viktig at dere ikke bare anbefaler det produktet som er best (eller kulest) - det må også passe til min CPU/mitt skjermkort (se første post).

Endret av eivindbirkeland
Lenke til kommentar

Har nå montert en CNPS7000B-Cu og ZM80D-HP i en maskin. Resultatet er bemerkelsesverdig bra. Ikke problemer med temp og mye roligere ble det.

Kjøpte og en ZM80C-HP og satte på min andre maskin. Noe enklere å montere (kan komme av erfaringen). ZM80C-HP kommer uten ramkjølere (8.Stk), bare en heatpipe og litt mindre kjøleblokker. Men den funker som bare det den også. Satte på en ZM-OP1-vifte på hver for sikkerhetskyld.

 

CNPS7000B-Cu'en er en drøm å montere på socket 478.

 

 

:thumbup: Shonah

Lenke til kommentar
Ok. Du får få et svar da =)

Takk skal du ha. Nå var det like før jeg ble så deprimert at en tur til psykolog ville vært nødvendig. ;)

 

CPU-vifte: Gå for kobberløsninga (Cu), den er best.

"kobberløsninga (Cu)" = CNPS5700D-Cu? Eller tenkte du på CNPS7000B-Cu? Sistnevnte synes jeg blir for dyr (jeg prøver å ikke bruke så forferdelig mye penger på dette...) - kan til nøds strekke meg til CNPS7000B-AlCu hvis den er mye bedre enn CNPS5700D-Cu.

 

Til VGA ville jeg heller tatt denne (så og si lydløs i Silent Mode og kjøler BRA!)

Ja, jeg har kikket litt på den (og også på "broren" med AlCu), men synes de blir litt for dyre (jeg kan få ZM80D-HP for kr. 175 i Danmark)... Uansett må jo ingen vifte bli stillere enn selv en stillegående vifte?

Lenke til kommentar

eivindbirkeland: Tenkte på CNPS7000B-Cu ja. Har den selv og er utrolig fornøyd.

 

Ang. VGA-vifta så har jeg dårlige erfaringer med heatpipes da de kjøler dårlig og uansett så bør du ha en vifte på den heatpipen der og den kommer nok til å bråke.

 

"Billigst er ikke alltid best"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...