Gå til innhold

*nytt problem* Raptor disken vil ikke boote


Anbefalte innlegg

Heisann

Alt funka fint med disken helt til jeg skulle starte maskinen etter jeg hadde inst WinXP. Da jeg starta den på nytt startet alltid bios maskinen fra CDstasjonen, så inst begynte på nytt. Hvis jeg tar ut CD'en så låser hele dataen seg hvor man får beskjed om man vil starte starte fra cd stasjonen eller disket (hvis det evt er i) og det hjelper ikke å restarte på nytt eller inst. windows på nytt.

Noen som vet hva som er galt? Eller hva jeg må gjøre for å rette på problemet?

Hovedkort: Abit NF7-S

Disk: WD 76GB Raptor

Endret av Gornil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jau, har noen andre IDE hardisker som er kobla til også. Første gangen jeg prøvde å inst. WinXP så dro jeg faktisk ut strøm kontakten på de andre IDE HD mine, og da funka det faktisk når jeg tenker over det. Men når jeg plugga dem i igjen så fant ikke Windows hardiskene mine... så jeg bare formaterte på nytt med IDE hardiskene i. Og det var vel da problemene startet.

Jeg får prøve igjen etter skola og se om det funker :)

Takk MiCro ;)

Lenke til kommentar

Fikk til Raptoren nå :)

Men nå møtte jeg på ett nytt problem... :( Fikk innstalert windowsn og alt funka fett. Men når jeg plugga i strøm kablene til diskene som er kobla til IDE kontrolleren min fryste alt opp under oppstart. Med en gang jeg dro ut strøm kablene til de diskene, funka alt fett igjen. Når jeg dro ut strømmen til raptordisken min (system disken min) og bytta den ut med min gamle system disk, og plugga i strømkablene til de diskene som er kobla til kontrolleren min, så funka alt som det skulle. Så jeg skjønner ikke hvorfor IDE kontrolleren min funker når jeg har kobla i den gamle disken min, men funker ikke når jeg har koblet i raptoren.

Kan noen hjelpe meg :cry: hvis dere skjønte hva jeg mente da.... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...