Gå til innhold

Skal kjøpe kabinett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja.. Joa.. Er vel greit! Er bare noe jeg ikke liker med det, som jeg ikke helt greier å sette fingern på!

Er jo fint med plexi i front da.. Men den er litt for.. Ferdigmodda, for min del!

Og det med at det ikke er dør skal jeg love deg er et pluss!! :D Har nemlig et Raidmax Cobra med dør.. :roll: DET er jalla det. Men på senteret står Lian Li'et å venter på meg, så ut av døra med billigjalla'et!

Lenke til kommentar

At RaidMax er en "skranglekasse" kan jeg ikke si meg helt enig i.

Raidmax er et fint alternativ for dem som vil ha et ferdigmodda kabinett uten å betale dyre dommer for det. Har selv hatt et Raidmax Scorpio 668 sort, og jeg er og var veldig fornøgd med det kabinettet. Aluminium ergo liten vekt, god plass, gode løsninger og mange vifteplasseringer.

 

Men jada, skal ikke stikke under en stol at Raidmax ikke kan måle seg med Lian Li. Men at Raidmax er jalla, det er smak og behag først og fremst. Utenom frontdøren er det i grunn et vanlig chieftec kabinett som ser rimelig standard ut. Om fronten er jalla, det kan diskuteres. Noen liker effekter som blinkende røde øyer som HDLED og en baklyst metalliclook "Z" som PWLED. Personlig syns jeg det ser rimelig kult ut. Sidedøren er ganske ordinær. Vanlig plexi med en vifte med leds midt på. Ganske så kul grill på det fleste og. Løsningen i toppen med vifte og usb/fw/lyd er ganske så genial, med en artig trykk-finesse. Alt i alt er det ganske ok kabinett.

 

Konklusjonen blir at Raidmax er et helt greit kabinett som yter det du betaler for. Riktignok kanskje noe vel ferdigmodda, men ok, ikke alle liker modding selv. Å si at det er skranglekasse blir i vertfall helt feil. Men så finst det forskjellige sorter Raidmax da. Men det skal og sies at de fleste produsenter har "jalla" kabinetter. Men sjelden er alle det ;)

 

mvh.

Frank

Lenke til kommentar

Mye sant du sier der xcase, er enig i masse! Men med skranglekasse mener jeg at det er et standard stålkabinett som er lakkert, har et vindu og har fått en kul plastfront! Men gud så fornøyd jeg var da jeg fikk ta mitt Raidmax Cobra i bruk! :p Har nå et Lian Li, og jeg merker betydelig forskjell på kvaliteten..

Lenke til kommentar
Mye sant du sier der xcase, er enig i masse! Men med skranglekasse mener jeg at det er et standard stålkabinett som er lakkert, har et vindu og har fått en kul plastfront! Men gud så fornøyd jeg var da jeg fikk ta mitt Raidmax Cobra i bruk! :p Har nå et Lian Li, og jeg merker betydelig forskjell på kvaliteten..

Sier meg ikke enig.

 

1) Raidmax = stål. Nei.. Det er helt feil. Noen modeller er laget av SECC stål men de fleste er laget i alu. Jeg tror alle produsenter har kabinettserier som er laget av stål i tillegg til sine alukabinett, deriblant Lian Li vil jeg tro.

 

2) Billig plastikkfront. Vet ikke hvilket kabinett du har prøvd, men er lite som minner om billig plastikk i front av mitt Raidmax i vertfall. Mye bedre løsning når det gjelder både døra og brønnene i front.

 

3) At det er forskjell mellom Raidmax og Lian Li skal da vell bare mangle når det skiller såpass mye i pris, så vil ikke si det er relevant.

 

mvh.

Frank

Endret av xcase
Lenke til kommentar

Hva i pøkk er det å diskutere, Glisevask og tørrfisk? Det går på smak og behag, som xcase mildsakt har kommet fram til.

 

Den tiligere modellen til radimax tror jeg var i stål. Det er noen som har den enda. Jeg viste ikke at radimax hadde så mage alu modeller. Trodde de hadde en eller to.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du trenger å få det så kraftig ut at du ikke liker kabinettet, Glisevask. Det er teit!

Lenke til kommentar

xcase: Snakka om Cobra'n.. ;) Den jeg har, og jeg snakker ut av egen erfaring.. Vet ikke noe om de andre..

Jeg sier bare min mening Natrium, har ingen baktanke med å lage noe stor diskusjon av det! Og selvfølgelig går det på smak og behag OGSÅ.. Jeg ELSKA Raidmax, men for det første endre jeg stil og for det andre skjønte jeg litt mer..

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Vel, man får Cobra i alu og ;)

 

Men ser ikke poenget med å rakke ned på et kabinettmerke fordi 1 kabinett du har ikke er like godt som lian li? kan ha med at ditt kosta 495, og tilsvarende lian li minst det dobbelte?

 

Som sagt så mangen gang, smak og behag ;)

 

mvh.

Frank

Lenke til kommentar

HVis du skal velge det Aspire X-Dreamer || kabinettet (som dette innlegget egentlig handler om) så råder jeg deg virkelig til å kjøpe med en viftestyring samtidig....

 

En venn av meg har akkurat samme kabinetet og det bråker helt SYYYYKT!

 

Hvis ikke må du sitte med hørselsvern....Det er hvertfall min mening.....

¨X-Dreamer kabinettet er noe tungt, men det har alle de nødvendige funksjonene og er jo tross alt ganske billig! :yes:

Lenke til kommentar

Takk sigz, endelig noen som er litt on-topic her. Har lest andre steder at det bråker en del, så kommer til å bytte ut viftene regner jeg med, samt kjøpe viftestyring og regner med og tror egentlig at det vil gjøre saken litt bedre :)

 

Tenshi 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...