Gå til innhold

Spill av monkey island typen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en stooor fan av Monkey island og lurer på om det er flere spill som likner på det. Adventure med mye morrrrrro og latter.

Har noen kommet borti noe sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe , tror alle som prøver og lage en monkey island "wannaby" vill bli en stor fjasko mener da jeg...

Lucas Arts og Monkey island :love:

men se på dette og smør deg med tolmodighet :

Monkey Island 5 is currently not in production, at least that's what LucasArts says. However, former PR manager, Tom Sarris, has confirmed on several occasions that there definitely will be a Monkey Island 5 sometime in the future.

source : http://www.worldofmi.com/thegames/monkey5/index.php

Skrevet

Personlig mener jeg det er fint lite som overgår de gode, gamle Lucasarts-spillene. Monkey Island 1 + 2, Sam & Max, Day of the tentacle, Loom, Indiana Jones 4, The dig, Full throttle, etc.

Simon the sorcerer 1 + 2 ligner litt på MI-serien (men med typisk britisk humor), og Discworld-spillene er også i nærheten.

"Den lengste reisen" er også meget bra, men det ligner mer på Beneath a steel sky enn MI.

Dessverre er det ikke særlig mange gode og morsomme adventure-spill som blir lansert for tiden.

Skrevet

om det er humoren du er ute etter er det nok dessverre lite som overgår MI serien.

Kan dog anbefale et adventure spill av nyere dato, selv om det ikke har den samme humoren er det et spill som har fått meg til å sitte og spille bare litt til for å finne ut hva som skjer... og det er det ikke mange spill som kan skryte av for tiden.

Syberia I og II (2002/2004) som egentlig bare er ett spill delt inn i to kapitler. fåes kjøpt på en samle-dvd på play.com for en rimelig penge (under tollgrensa i hvertfall)

Skrevet

Må erlig inrømme at jeg ikke har spillt MI3 :no:

Skal se om jeg finner det på QXL , finn eller noen annen "brukt" side.

Ohh , mener også at MI4 er den beste av de 3 jeg har spillt

Monkeeey combat :innocent:

Skrevet

Enig med mange andre her. Ingenting som overgår de gamle Lucas Arts adventure spillene. Hvis du ikke har spilt de gamle klassikerne så må du prøve dem. Sam 'n Max og Day of the tentacle har like crazy humor. Kanskje ikke like mye humor i de andre spillene men helt geniale for det. Indiana jones (fate of atlantis og the last crusade), Full throttle (Barskeste spillet noensinne :) ) og Manic Mansion er spill du må prøve!

• 4 uker senere...
Skrevet

Fy Rakkern!,Monkey Island er så sykt rått!!!,Håper det kommer en 5'er,6'er,7'er og helt fram til 10...

Lucas Arts har sagt at de har en rekke fortellinger igjen og lage spill av,og at 5'ern helt sikker kommer....Gleder meg... :yes::D:cool::p;):thumbup::tease::w00t::whistle::p

Skrevet

Sånn som LucasArts har holdt på med å kanselere Sam&Max2 og Full Throttle 2 for å lage røtene Star Wars spill har jeg ikke så store forhåpninger. Grim fandango er glatt det tøffeste spillet jeg har spillt med MI litt bak. Snakket faktisk Engelsk med spansk aksent lenge etter jeg sluttet å spille det

Skrevet
Sam & Max og Grim Fandango.

Ja det er sinsykt kule spill :!: Hadde en gang et spill som het discworld2 eller noe sånt (det funka ikke på vår gamle ibm aptiva så jeg solgte det), tror det var et i samme bane som monkey island. Du kan også skjekke på www.abandonia.com og se om de har noen gamle perler. :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...