Gå til innhold

Hvilken diskprodusent skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Hei.

Skal investere i mer plass nå, trolig 3 stk. 250 GB disker.

Har kun hadt Western Digital Caviar før og har 2 stk 160 GB SATA nå. Har aldri hadt noen problemer med WD Caviar, men jeg leser mange skummle og urovekkende poster o.l av folk som plutselig mister WD Caviar diskene sine. :dontgetit:

 

Så jeg lurte på å gå for Seagate Barracuda 7200.8 250 GB S-ATA. Har tittet litt på erfaringer med 200 GB-versionen, og ser ut som Barracuda er en solid og pålitelig disk. Men hvilken produsent skal jeg velge?

 

Innspill mottas med takk!

 

 

PS. IBM disker er utelukket. Har hadt 4 Darkstar disker siden 1999, ingen levde lengre enn 2 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generelt skal holdbarheten på diskene være ganske lik. Har 3 Seagate disker sjøl og vil ikke ha noe annet. Diskene er svært stillegående og har grei ytelse. Har også positiv erfaring med seagate support, fikk ny disk fra Nederland når jeg klarte å knekke sATA tilkoblingen på en 200Gb.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en WD før, og nå har jeg tre Seagate-disker.

Har ingenting negativt å utsette på noen av diskene, men hvis jeg var deg ville jeg gått for Seagate, av den enkle grunn som du nevner, det virker som det er mye flere som har problemer med WD disker utifra hva som kommer fram av "hjelp, problemer med disken min" topics her på forumet, hvor langt fler av disse probleme er med WD disker enn Seagate (sånn har ihvertfall jeg oppfattet det)

Lenke til kommentar

Selv synes Maxtor er bra hardisker.

Hadde først en Seagate 80gb 7200rpm 2mb cache og kjøpte senere en Maxtor 80gb 2mb cache og disk ytelsen på seagate var endel dårligere enn maxtor disken.

 

Siste harddisk inkjøpet ble en Maxtor Maxline II 250 gb S-ATA 8mb Cache som jeg er meget godt fornøyd med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...