Gå til innhold

Avslutningsproblemer med Windows XP Pro


Anbefalte innlegg

Hei sann!

 

Jeg har den med den nye PC-en begynt å få flashback når det gjelder den gamle PC-en jeg hadde og avslutningsproblemene som oppstod der forholdsvis ofte. Følgende skjer når jeg avslutter Windows (XP Pro):

 

1) Alle programmene lukker seg (som f.eks. Norton og MSN), men Windows blir stående. Deretter stenger jeg igjen, og da stenger PC-en seg.

2) Windows lukker alle programmer og gir meg det blå bildet som sier at maskinen slås av. Der blir den enten stående uendelig eller bruker 3-4 minutter på å stenge seg helt.

3) Jeg får ikke stengt PC-en i det hele tatt. Programmene lukker seg som i pkt. 1, men selv om jeg forsøker å slå av PC-en 10 ganger lar det seg ikke gjøre. Om jeg forsøker å åpne f.eks. Opera, får jeg beskjed om at jeg ikke kan åpne noen programmer da system avsluttes.

 

PC-komponentene er som følger:

 

Hovedkort: Asus P5GD2 Deluxe Hovedkort S775

Skjermkort: PowerColor Radeon X800XL 256MB

Prosessor: Intel Pentium 4 540J 3.2 GHz

 

Er det noen som har den minste anelse om hva dette kommer av? For å følge opp den prioriterte tråden her i forumet:

 

* Problemen kom etter alt jeg har fått med meg ikke etter at jeg la inn noe ny programvare. Jeg har dette problemet tidligere på en helt annen PC.

* Det er ikke snakk om virus eller spy-ware

* Jeg har installert alle drivere som fulgte med PC-komponentene, men har litt problemer med å finne fram til eventuelle nye drivere (hjelp mottas med stor takk - hva jeg har står litt høyere opp i posten)

* Alle oppdateringer til Windows XP er lastet ned

 

Noen innspill? :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel en hikke i windows registeret...prøv å kjøre en registry cleaner og evnt defragmenter c:

Det kan være et eller annet du har installert og avinstallert eller en fil som er flyttet/fjernet som windows har hengt seg opp i.

 

Kjør en chkdsk

 

Start->kjør-> skriv chkdsk x: /f

 

hvor x er disken f.eks chkdsk c: /f (husk mellomrom), og kjør evnt. på alle disk volumene du har.

svar j hvis den spør om å låse volumet.

 

 

Når det gjelder reg cleaner kan du kanskje lese her:

 

http://www.pcworld.com/downloads/file_desc...,RSS,RSS,00.asp (har denne selv og funker på XP)

 

Disse fant jeg på google men har ikke prøvd:

 

http://www.comparepctuneups.com/

 

http://www.download.com/TweakNow-RegCleane...4-10365053.html

Lenke til kommentar
PC-komponentene er som følger:

 

Hovedkort: Asus P5GD2 Deluxe Hovedkort S775

Skjermkort: PowerColor Radeon X800XL 256MB

Prosessor: Intel Pentium 4 540J 3.2 GHz

 

* Jeg har installert alle drivere som fulgte med PC-komponentene, men har litt problemer med å finne fram til eventuelle nye drivere (hjelp mottas med stor takk - hva jeg har står litt høyere opp i posten)

Asus Support Download: Alt til ditt hovedkort finner du her. Har du siste BIOS?

 

ATI Radeon: Drivere til ditt skjermkort.

Omegadrivers: Modifiserte drivere til ditt skjermkort. Noen mener disse er de beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...