Gå til innhold

Mappevisning i Win XP proff


Anbefalte innlegg

Jeg har MANGE mapper med bilder og mange mapper med andre filer.

 

Jeg vil at bildene skal vises som miniatyrbilder når jeg åpner en mappe og at alle andre mapper på PCn skal åpnes i "detaljvisning"

 

Jeg vet at man kan gå i "mappealternativer" å si at man skal ha en gitt visning på ALLE mapper. Det som er idiotisk er at det ikke er mulig å gjøre dette bare på undermapper.

 

Noen som skjønner poroblemet og som kan hjelpe? Slik som det er nå så har jeg "detaljvisning" som hovedvisning og hver gang jeg legger til en mappe med bilder så må jeg angi at det skal være miniatyrbilde-visning.

Endret av bærger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessverre så kan du ikke gjøre helt slik du vil. Men du kan få Windows XP til å huske visningen i flere mapper enn det som er standard (400stk).

 

Du må sette eventuelle undermapper manuelt til å vise miniatyrvisning. Tror ikke det er andre måter. Har ikke hørt om noen iallefall.

 

 

Linker:

Endre hvor mange mapper Windows XP skal huske

Endre mappevisning på alle mapper (om du trenger den)

Lenke til kommentar
Høyreklikk på nevnte folder og velg properties/egenskaper .

Da skal du få en tab for customize this folder .

Da kan du gjøre akkurat det du spør om.

 

Nei det stemmer vel ikke. Jeg vil at alle undermapene i en katalog skal ha detaljvisning og at alle i en annen skal ha miniatyrbildevisning. Det kan man ikke stlle inn der du henviser til...

 

Man kan angi at ALLE mappene på hele pc'n skal ha samme visning, ikke bare undermapper. D R I T T!

Lenke til kommentar

Du må customize hver enkelt folder for picture visning og IKKE huke av for subfolders .

Bakdelen er at du da må gjøre dette individuellt for hver eneste bildefolder og la de andre være urørt.

"Mine bilder" folderen under dokumenter kan ikke customizes .

 

Jeg får det ihvertfall til hos meg ....

post-104-1110139851_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...