Gå til innhold

Hvor mye kan jeg klokke en P4 3GHz?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en P4 3GHz som er klokket til 3750MHz. Så lurte jeg på om det var mulig å få 4GHz?? Har Vapochill Lightspeed ekstremkjøling :thumbup:

Noen som kan gi meg noen tips?? Takker på forhånd

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
du kan klokke så langt det går men du må passe på gradene så det ikke brenner seg...  :p

Med vapochill tror jeg ikke det blir noe problem... Sats på 5 GHz!!!

Jeg klarer 3.9 med boxed kjøler liksom...

Endret av RCP-88
Skrevet

ja som sakt... du kan klokke å langt du vil.. men pass på gradene så det ikke blir for varmt... altså det går fint til 60-70 grader å etter det ville jeg ha stoppa.. eller helt erlig så ville jeg stoppa på 60 grader for å vere sikker på at det ikke skjer noe :)

Skrevet

Går strålende på 3901MHz men klarer ikke 4GHz, windows vil ikke boote. Temperaturem ligger på -18c i bios, men -40 på displayet til vapochillen. Har hørt det er den som er korrekt. Noen som vet hvorfor windows ikke vil starte på 4 GHz?? :p

Skrevet

kansje du må stille på vcor osv... er egentli ganske grønn når det gjeller klokking.. men kan henne at du må klokke noe annet opp eller ned for at det skal gå

Skrevet

Det kommer an på divider og timings. De vil f.eks ikke klare 1:1 (altså 267 MHz eller mer) med 2-2-2, men de bør klare det med slakkere timings og tilstrekkelig spenning. Dette er PC3200-brikker, de er altså beregnet på 200 MHz. Anandtech har imidlertid kjørt disse brikkene på nærmere 300 MHz.

Skrevet

Jeg fikk min til 3.9 å bootet inn i windows. Når jeg økte fsb litt til for å se om jeg fikk den til 4ghz eller over stoppet den i bootinga. Har riktignok ikke vapochill, men deg var nok ikke temperaturen som stoppet meg, den lå på 60 grader load @ 3.9ghz...

Kan hende det er volten som gjorde at jeg ikke kom høyere (den er på 1.4)

Men ville ikke ha den så mye varmere så jeg droppet å stille volten høyere.

Det er jo enten cpu, ram eller vcore som stopper deg vil jeg tippe. Det enkleste er vel å prøve med høyere vcore først...

Skrevet
:dribble: Takker for hjelpen. Går stabilt på 4009MHz no :D  Stillte opp v-core til 1.450. Det hjalp

Noen benchmarks ?

5239 poeng med 3D Mark 05, og 21100 med 3D Mark 01 :hmm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...